loader image

جستجو

Israel must prepare to confront Iran

میدل ایست‌ فروم:
اسرائیل باید برای مقابله با ایران آماده شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «میدل ایست فروم»  ضمن اشاره به این موضوع که  ایران یک استراتژی چندجانبه جدید را برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل ارائه کرده است، تاکید کرد: اسرائیل باید برای مقابله با ایران آماده شود

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،وبگاه میدل ایست فروم در تحلیلی به‌قلم «سث فرانتزمن» نوشت: در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به موعد برگزاری انتخابات نزدیک می‌شود، احتمال بازگشت کشورهای غربی به نوعی توافق با ایران، بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک 2015، در طی دو ماه اخیر بیشتر شده است.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در حال مذاکره درباره روش‌های بازگشت به توافق 2015 هستند، حتی در شرایطی که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و از نیروهای نیابتی خود برای ایجاد ویرانی در سراسر غرب آسیا استفاده می‌کند.

تهران معتقد است در حالی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از برتری تکنولوژیک برخوردار است، این هرج و مرج سیاسی ممکن است تنها فرصت آن‌ها برای نابودی اورشلیم باشد.

همزمان با پایان یافتن دور جدید مذاکرات هسته‌‌ای، ایران یک استراتژی چندجانبه جدید را برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ارائه کرده است.

از نظر ایران، این یک «مقاومت» چندجانبه در برابر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است که مستلزم بسیج نیروهای نیابتی مانند جهاد اسلامی فلسطین و حزب‌الله برای مقابله با دولت یهود و ایجاد نوعی فشار حداکثری علیه اورشلیم است.

ایران سال‌ها از حماس و جهاد اسلامی حمایت مالی کرده و آن‌ها را با زرادخانه گسترده موشک‌های دوربرد مسلح نموده است.

با این حال، مصاحبه اخیر سلامی نشان می دهد که ایران از برتری تکنولوژیک اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در میدان نبرد آگاه است.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پدافند هوایی خود مانند سیستم گنبد آهنین را بهبود بخشیده و در حال کار بر روی افزودن لیزر به گنبد آهنین است تا بتواند هزینه مقابله با گلوله‌های موشکی را کاهش دهد.

با دانستن این موضوع، ایران از تلاش برای غلبه بر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با انبوه موشک‌ها، به استفاده از از تهدیدات کوچک برای گمراه کردن این کشور روی آورده است.

برای مثال، سال گذشته، ایران باعث ایجاد بحرانی در اورشلیم شد که به جنگ 10 روزه میان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حماس منجر گردید.

امسال، در عرض یک ماه پس از انحلال کنست اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به نفع برگزاری انتخابات جدید، ایران دوباره نمایندگان خود را در غزه بسیج کرد تا درگیری کوتاهی ایجاد کند.

ایران می‌خواهد صهیونیست‌ها را وادار کند تا هر بار علیه یک گروه عمل کنند؛ یعنی مثلاً یک گروه را به تنهایی هدف قرار دهند و اعلام کنند که با بقیه گروه‌ها ارتباطی ندارد.

آن‌ها فلسطین را به واحدهای جهادی جداگانه و غیر مرتبط تقسیم کرده‌اند تا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نتواند علیه همه‌ این گروه‌ها وارد عمل شود.