loader image

جستجو

Israel should focus on stopping the killing of Arabs

جروزالم پست:
اسرائیل باید بر توقف کشتار اعراب تمرکز کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت خود با اشاره به اینکه تعداد اعراب اسرائیلی که در سال 2022 جان خود را از دست داده‌اند به 80 نفر رسیده است، تاکید کرد: اسرائیل باید بر توف کشتار اعراب تمرکز کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، جروزالم پست در یادداشت خود نوشت: خشونت بار دیگر در سراسر بخش اسرائیلی-عربی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد وضعیت فقط رو به وخامت است.

«منار حجاج» 34 ساله و یکی از دختران دوقلویش، «حضره 14 ساله» دوشنبه شب در خودروی خود در لود و در آخرین قتل‌های مرتبط با جنایت در بخش عرب کشته شدند.

آن‌ها پس از بازگشت از خرید کشته شدند. خواهر دوقلوی این دختر، میریام، با حال متوسط ​​به مرکز درمانی شمیر منتقل شد و بنا بر گزارش‌ها هنوز به مرخص نشده است، از ترس اینکه کسی که مادر و خواهرش را به قتل رساند، باز هم برای کشتن او تلاش کند.

این قتل تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که «نضال اغبریه» -روزنامه‌نگار عرب که مدیر سایت خبری بلدتنا بود-، روز یکشنبه در خودروی خود در ام الفهم به ضرب گلوله کشته شد.

پس از تیراندازی، ویدئویی نشان می‌دهد که «حسن شالان» -روزنامه‌نگار-  به پلیس فریاد می‌زند: «شما باید از خودتان خجالت بکشید، زیرا نمی‌خواهید کار کنید. شما بدون انجام کاری به صحنه جرم می آیید و عکس می گیرید.»

بر اساس گزارش سازمان غیردولتی Abraham Initiatives، تعداد اعراب اسرائیلی که در سال 2022 جان خود را از دست داده‌اند به 80 نفر رسیده است. بر اساس اتفاقات هفته گذشته، متاسفانه این روند به صعود ادامه خواهد داد.

تردیدی وجود ندارد که اکثر اعراب از این احساس هرج و مرج ابراز تاسف می‌کنند.

اعراب بهای سهل‌انگاری پلیس و دیگر سازمان‌های مجری قانون را می‌پردازند. چرا وقتی یک یهودی کشته می‌شود، عاملان آن تقریباً همیشه دستگیر می‌شوند، اما وقتی قربانی یک عرب است، خیر؟

تعدادی راه وجود دارد که اسرائیل(رژیم صهینیستی) برای مبارزه بهتر با جنایات اعراب باید در آن‌ها سرمایه‌گذاری  کند.

اول، باید کارزاری را که برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی و افزایش حضور پلیس در شهرها و شهرهای عربی انجام داده است، ادامه دهد.

دوم، باید باندها و سندیکاهای جنایتکار عرب را متلاشی کند، و سوم، باید در آموزش و پرورش و اصلاحات شهرداری سرمایه‌گذاری کند.

آخرین دولت این موضوع را به رسمیت شناخت و با رعام و رهبر آن، منصور عباس برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش عربی در زمینه‌های مختلف همکاری کرد.

احزاب و نامزدهای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به جای بحث در مورد مسائل کوچکی مانند نتانیاهو، باید با چالش‌هایی دست و پنجه نرم کنند که واقعاً آینده این کشور را تعیین می‌کند.