loader image

جستجو

Israel must change its approach towards Iran

اسرائیل هیوم:
  اسرائیل باید رویکرد خود در قبال ایران را تغییر دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اسرائیل هیوم» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به اینکه توافق هسته‌ای در حال ظهور بسیار بدتر از برجام اصلی است، تاکید کرد: اسرائیل باید رویکرد خود در قبال ایران را تغییر دهد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  روزنامه اسرائیل هیوم در مطلب تازه خود به‌قلم «ژاکوب ناگل» نوشت: در جریان سفر جو بایدن، سخت‌ترین کار برای او توضیح دادن خطرات ناشی از بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 به متحدانش بود.

دولت بایدن می‌خواهد دوباره این اشتباه را تکرار کند و وارد مذاکرات هسته‌ای شود. بایدن در این راه دارای حمایت گروهی از اسرائیلی‌های سرشناس خود از جمله برخی از افرادی است که هنوز در مناصب دولتی هستند.

بسیاری از این افراد درگیر جلسات مختلف برون‌مرزی برای تغییر دیدگاه مقامات اسرائیلی مخالف با برجام هستند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) -مدیر موساد و مقامات سیاسی- «البته، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق» متقاعد شده‌اند که بازگشت مجدد به توافق اشتباه بزرگی است. مقامات سیاسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با استفاده از همه راه‌های موجود، سخت تلاش می‌کنند تا این پیام را به آمریکا برسانند.

همانطور که در یک دموکراسی مرسوم است، زمان آن رسیده که آمریکا به سخنان زیردستانش اعتماد کند.

این توافق هنوز نهایی نشده است، احتمالاً به این دلیل که ایران می‌خواهد امتیازات لحظه آخری بیشتری از آمریکا دریافت کند.

این گفت‌وگوها عمدتاً توسط «ولادیمیر پوتین» -رئیس‌جمهور روسیه- و «میخائیل اولیانوف» فرستاده وی در مذاکرات، هدایت می‌شد.

در همین حال، ایران به برنامه‌ریزی برای ترور مایک پمپئو، جان بولتون و دیگر مقامات سابق دولت ترامپ ادامه داده است.

توافق در حال ظهور بسیار بدتر از برجام اصلی است. این توافق ممکن است فقط یک نسخه بهینه‌سازی‌شده باشد، اما شامل امتیازات بسیار بیشتری است.

از آن بدتر اینکه، این توافق زمان سپری‌شده از سال 2015 را در نظر نمی‌گیرد و زمان محدود باقیمانده تا اجرای بندهای غروب را تغییر نمی‌دهد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید برای این احتمال که توافق در شرف نهایی شدن است، آماده شود، اگرچه عقب‌نشینی ایران در نهایت می‌تواند منجر به توقف آمریکا تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر شود.

در این هنگام ما باید نظام را به تدریج تضعیف کنیم تا از انجام اقدامات تحریک‌آمیز تحت حمایت برجام جلوگیری شود.

برای مثال، کافی است حملات اخیر در ایران که برخی از آن‌ها توسط رسانه‌های خارجی به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نسبت داده شده را ادامه دهیم.

این حملات منجر به پارانویا میان مسئولان و ارزیابی مجدد رفتار تهاجمی ایران خواهد شد. این تنها نمونه‌ای از تغییر رویکردی است که می‌تواند به سرعت منجر به نتایج غیرمنتظره‌ای شود.