loader image

جستجو

Israel is preparing for the third war in Lebanon

نیوزویک:
اسرائیل برای جنگ سوم لبنان آماده می‌شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» نوشت: ارتش اسرائیل دکترین جنگی کامل را برای چنین عملیات‌هایی طراحی کرده و کاملاً آگاه است که هدف اصلی حزب‌الله‌ در درگیری‌های آینده خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نیوزویک در یادداشت خود به‌قلم «آویشای لوی» نوشت: ارتش‌ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بی‌سر و صدا در حال آماده شدن برای یک جنگ بالقوه علیه حزب‌الله هستند.

تهدید اصلی حزب‌الله، زرادخانه موشکی و پهپادی آن است که شامل سلاح‌های دوربرد و دقیق می‌شود.

در صورت وقوع جنگ، نیروی هوایی اسرائیل به‌همراه نیروی زمینی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید با این تهدید بزرگ در جبهه داخلی مقابله کنند.

 در مرحله آغازین جنگ، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید بتواند حملات هوایی و زمینی مختلفی را برای هدف قرار‌دادن لانچر‌های دوربرد حزب‌الله انجام دهد.

در صورت لزوم، نیروهای زمینی باید برای پیشروی تا لانچرها و سرکوب مخالفان اسرائیل، آماده باشند.

نیروی هوایی ارتش حتی با هدف قرار‌گرفتن پایگاه‌های هوایی آن توسط حزب‌الله، توانایی قوی برای عملیات زیر آتش دارد.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارای پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافند هوایی‌ در جهان است.

 این سامانه‌ها از کشور اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، از جمله زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی دفاع خواهند کرد و همچنین می‌توانند در برابر تلاش‌های حزب‌الله برای آسیب رساندن به پدافند هوایی‌ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از خود دفاع کنند.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک دکترین جنگی کامل را برای چنین عملیات‌هایی طراحی کرده و کاملاً آگاه است که هدف اصلی حزب‌الله‌ در درگیری‌های آینده خواهد بود.

 ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک پایگاه داده بزرگ از انواع مختلف اهداف ایجاد کرده است. این محصول کار سخت اطلاعاتی است که هدف آن قادر ساختن ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای پایان جنگ به صورت فوری است.

 اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید بتواند محل لانچرهای حزب‌الله و همچنین زرادخانه‌ی پهپادهای آن را هدف قرار دهد که بخش بزرگی از قابلیت‌های جنگی حزب‌الله هستند.

یکی از اهداف اصلی ارتش در چنین سناریویی کوتاه کردن طول جنگ خواهد بود.

این می‌تواند با هدف قرار دادن رهبری حزب‌الله‌، مراکز فرماندهی آن و سایر نقاط فشار از جمله اهداف متعلق به دولت لبنان انجام شود.

ارتش می‌تواند هزاران هدف را در 24 ساعت هدف قرار دهد و مختصات دقیق اهداف خود را می‌داند.

حضور روسیه در سوریه را نمی‌توان نادیده گرفت. روسیه یک قدرت بزرگ با توانایی تأثیرگذاری بالا بر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

 این بدان معناست که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید در صورت جنگ با حزب‌الله باید با روسیه هماهنگ کند تا به روسیه نیز بداند اسرائیل (رژیم صهیونیستی)چه می‌کند و عملیات‌هایش را کجا و چه زمانی انجام می‌دهد و روشن کند که این نبرد منافاتی با منافع استراتژیک روسیه ندارد. انجام این کار، مداخله روسیه را به حداقل می‌رساند.