loader image

جستجو

Israel had warned Russia about the recent attack on Syria

ناینتین فورتی فایو:
اسرائیل به روسیه در مورد حمله اخیر به سوریه هشدار داده بود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناینتین فورتی فایو» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به افزایش تنش بین اسراییل و روسیه در سوریه، تاکید کرد: باید انتظار داشت که حملات اسرائیل به طور فزاینده‌ای نیروهای سوری را هدف قرار دهد و حتی نیروهای روسیه علاوه بر تشدید حملات به دارایی های ایران را تهدید کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه ناینتین فورتی فایو در مطلب تازه خود به‌قلم «مایا کارلین» نوشت: دولت یهود بیش از یک دهه است که حملات هوایی و عملیات‌های مختلفی را برای جلوگیری از جایگاه رو به رشد تهران در منطقه و توانایی مسلح کردن گروه‌های نیابتی خود در کشورهای همسایه انجام داده است.

با این حال، حمله هوایی اخیر ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) منحصر به فرد، بود زیرا در نزدیکی تاسیسات نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه مورد حمله قرار گرفت.

شاید این حادثه به منظور هشدار به روابط گرم فزاینده مسکو با ایران بوده است.

سال گذشته، مسکو پایگاه نیروی دریایی خود را در بندر طرطوس سوریه توسعه داد.

طرطوس به‌عنوان دومین بندر بزرگ کشور، به عنوان یک جزء کلیدی از موقعیت کرملین در مدیترانه عمل می‌کند.

وضعیت طرطوس به‌عنوان پایگاه نیروی دریایی روسیه در این کشور، موقعیت حملات هوایی اسرائیل(رژیم صهیونست) را در روز یکشنبه جالب می‌کند.

آری اگوزی، تحلیلگر در مقاله‌ای در برکینگ دیفنس خاطرنشان کرد که این حادثه نزدیک‌ترین حمله به یک پایگاه روسی است.

در اوایل ماه جاری، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا فاش کرد که ایران آموزش همتایان روسی خود را در زمینه استفاده از پهپاد آغاز کرده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که تهران می‌تواند در ازای آن، برخی از هواپیماهای جنگنده سوخو-35 روسیه را خریداری کند. علاوه بر این، دو کشور سرکش نیز در پرتاب اخیر فضایی مشترک با یکدیگر همکاری کردند.

هر دو مورد از همکاری روسیه و ایران را می توان تهدیدی برای دولت یهود دانست.

به نظر می‌رسد افزایش تنش بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و روسیه در سوریه با روند کلی روابط آن‌ها مطابقت دارد. روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب، بیش از پیش به ایران وابسته است، حضور خود در شرق مدیترانه را تقویت می‌کند تا مانع دسترسی دریایی اوکراین به جهان شود و به طور فزاینده‌ای دارایی‌های گاز طبیعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به‌عنوان دارایی‌های استراتژیک رقابتی می‌بیند.

مهم‌تر از همه، روسیه می‌داند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک دارایی قدرتمند غربی در غرب آسیا و نماد قدرت آمریکاست.

به این ترتیب، باید انتظار داشت که حملات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور فزاینده‌ای نیروهای سوری را هدف قرار دهد و حتی نیروهای روسیه علاوه بر تشدید حملات به دارایی های ایران را تهدید کند.