loader image

جستجو

Israel is at war with Iran

هاآرتص:
   اسرائیل در حال جنگ با ایران است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای با اشاره به مخالفت‌های سخت و سازش ناپذیری لاپید در قبال برجام،‌ به بررسی این موضوع که اسرائیل در حال جنگ با ایران است،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص مقاله‌ای به‌قلم «گیدئون لوی» منتشر کرد که در آن آمده است:  لطفاً اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را اذیت نکنید، آن‌ها مشغول جنگ با ایران‌ هستند. این نبرد، مبارزه برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران است.

بنابراین، یائیر لاپید به همان روشی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) عمل می‌کرد، مخالفت‌های سخت و سازش‌ناپذیری را در قبال برجام نشان داده است.

در این سطح نیز هیچ تفاوتی در رفتار آن‌ها وجود ندارد و این امر به این دلیل است که با گذشت سال‌ها، این مبارزه، برای اسرائیل مثمر ثمر بوده است.

این جنگ علیه کشوری است که آشکارا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را با سلاح روز رستاخیز تهدید به نابودی و محو از روی جغرافیای زمین می‌کند.

موضوع ایران به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اجازه می‌دهد تا به موقعیت مورد علاقه خود، قربانی ابدی تبدیل شود و منافع زیادی برای خود جذب کند.

ایران نه تنها مسئله فلسطین را کم‌رنگ نموده، بلکه به متحد کردن فضای داخلی ما نیز کمک کرده  است و یک تهدید خارجی و یک کارزار ترسناک همیشه برای کسانی که حکومت می‌کنند، جذاب است.

ایران همچنین به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اجازه می‌دهد تا نقش خود به‌عنوان بازیگر بین‌المللی را ایفا کند.

پروژه هسته‌ای ایران یک موضوع جهانی است و اسرائیل به عنوان قربانی احتمالی نقش اصلی را ایفا می‌کند. همه این‌ها به این معنی نیست که ایران یک تهدید استراتژیک و یا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک قربانی بالقوه نیست.

معقول‌ترین توافق ممکن، برای امضا در حال تدوین  شدن است و در حال حاضر، در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) زنگ خطر به صدا در آمده است و حداقل برای دریافت جبران خسارت مناسب از آمریکا، آن‌‌ها قبلاً در ازای توافقنامه‌ای که برای اسرائیل خوب خواهد بود، در مورد کمک‌های نظامی بیشتر با امریکا به توافقاتی دست یافته‌اند.

در سال‌های اخیر، هیچ چیزی مانند تهدید به اشغال اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و مطرح شدن تهدید ایران، به کشور یهودی‌نشین خدمت نکرده است.

اکنون تمام آن‌چه باقی مانده، فقط امیدواری به این مساله است که توافق با ایران موضع تهاجمی این کشور را خنثی کند. این چیزی است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای نفس کشیدن به آن احتیاج دارد.