loader image

جستجو

1200-ejercito-de-israel

تایمز اسرائیل:
اسرائیل در شمار ۱۰ کشور قدرتمند جهان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی با اشاره به اینکه اسرائیل در شمار 10 کشور قدرتمند جهان قرار دارد، اعلام کرد: بالاترین رتبه اسرائیل را ارتش این کشور گرفت که در رده چهارم، بعد از روسیه، آمریکا و چین قرار گرفت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی اعلام کرد:در جمع‌بندی سال ۲۰۲۲ که در «گزارش اخبار آمریکا و جهان» منتشر شد، نام اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از نقطه‌نظر نفوذ دیپلماتیک و اقتدار ارتش جزو ۱۰ کشور قدرتمند جهان آمد.

گزارش این وبسایت همچنین دریافت که دولت یهود دارای قدرتمندترین متحدان بین‌المللی است.

در کل، لیست سالانه که امسال برای هفتمین سال متوالی منتشر می‌شود، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را از منظر «بهترین» کشور در میان ۸۵ کشور جهان در رده سی‌و‌پنجم قرار داده است.

«گزارش اخبار آمریکا و جهان» در میان کشورهایی که قدرتمندترین محسوب می‌شوند، چون «دائما در صدر اخبارند، توجه قانونگذاران را به خود جلب می‌کنند.

الگوی اقتصاد جهانی را شکل می‌دهند، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را در رده دهم قرار داد. در صدر این لیست آمریکا قرار دارد و در پی آن چین و روسیه آمده‌اند.

در گزارش این وبسایت آمد که «این‌ها کشورهایی هستند که «سیاست خارجی و بودجه نظامی آن‌ها با دقتی کم‌نظیر ردیابی می‌شود.

وقتی تعهدی می‌کنند، دست‌کم برخی در جامعه جهانی اطمینان دارند به این تعهد عمل خواهد شد. این کشورها نفوذ خود را در عرصه جهانی به‌کار می‌گیرند.»

با تکیه به پاسخ‌‌هایی که به همه‌پرسی جهانی داده شد، اسرائیل در میان کشورهایی که «مقتدرترین متحدان بین‌المللی» را دارند، در رده دهم قرار گرفته است.

بالاترین رتبه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را ارتش این کشور گرفت که در رده چهارم، بعد از روسیه، آمریکا و چین قرار گرفت.

از نقطه‌نظر نفوذ سیاسی، اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در رده ششم قرار گرفت، درست بعد از آلمان و پیش از فرانسه.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در گزارش اخبار آمریکا و جهان به‌عنوان «تنها ملت یهود جهان» و «کشوری کوچک در سواحل شرقی دریای مدیترانه» توصیف شد.