loader image

جستجو

Israel surrounded by threats

اپوک تایمز:
اسرائیل در محاصره تهدیدات

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «اپوک تایمز» در یادداشت تازه خود به بررسی این موضوع که اسرائیل در محاصره تهدیدات است،‌ پرداخت و نوشت: دولت بایدن نسبت به اسرائیل رفتار خونسردانه‌ای دارد و شاید تمایلی نداشته باشد تسلیحات مورد نیاز دولت یهود  را مجددا تامین کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه اپوک تایمز در یادداشت تازه خود به‌قلم «پاتریشیا آدامز» «لاورنس سولومون» نوشت: احتمال دارد که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در جنگ بعدی با طوفانی کامل به صورت حمله‌ ایران از شرق، حماس در غزه از جنوب، حزب‌الله لبنان از شمال و شورش‌هایی در داخل توسط جمعیت عرب اسرائیلی مواجه شود.

تلفات غیر‌نظامی اسرائیلی‌ها می‌تواند زیاد باشد، زیرا ده‌ها هزار موشک بر آن فرود خواهد آمد که می‌توانند سامانه‌های تحسین‌برانگیزی مثل گنبد آهنین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را غافلگیر کنند.

جت‌های جنگنده اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سال 2007 یک رآکتور هسته‌ای را در سوریه منهدم کردند. کره شمالی این رآکتور را به صورت مخفیانه برای بشار اسد می‌ساخت.

این حمله پس از حمله سال 1981 بود که جت‌های اسرائیلی طی آن، یک نیروگاه هسته‌ای را در عراق منهدم کردند. فرانسه این نیروگاه را برای صدام حسین، رئیس‌جمهور سابق عراق می‌ساخت.

«مناخیم بگین» -نخست‌وزیر وقت اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- دو روز بعد از بمباران 1981، نابودی پیش‌دستانه تاسیسات هسته‌ای مشهور به دکترین بگین را به این نحو اعلام کرد: «ما این مقطع را انتخاب کردیم؛ همین حالا و نه بعد از این؛ زیرا بعد از این می‌تواند خیلی دیر باشد و حتی هیچ‌وقت هم نرسد.»

اگر روحانیون ایران مثل اسد در سوریه و حسین در عراق حاضر شوند که بعد از حمله موفقیت‌آمیز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور، دست از برنامه هسته‌ای خود بکشند، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌تواند یک روز دیگر هم زنده بماند، اما ممکن است آخوندهای بنیادگرای مذهبی که منتظر بازگشت امام دوازدهم خود هستند، محاسباتی متفاوت با اسد و حسین سکولار داشته باشند.

اسد و حسین نسبتا برای مقابله با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ضعیف بودند، اما برخلاف آن‌ها، آخوندها می‌توانند بر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آتش ببارند، هدفی که آن‌ها دهه‌ها است برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

ایران حدود 3 هزار موشک و پهپاد تهاجمی دارد که برد آن‌ها به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌رسد، اما تهدید بزرگتر ایران از سوی نیروهای نیابتی‌اش است که در مرز با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مستقر هستند.

حماس در غزه حدود 8 تا 10 هزار و جهاد اسلامی فلسطین 5 هزار و 500 موشک دارند که بیشتر آن‌ها از سوی ایران تامین مالی یا قاچاق شده‌اند.

این موشک‌ها همگی بر روی اهدافی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نشانه‌گیری کرده‌اند که عمدتا مراکز جمعیتی در جنوب این کشور هستند.

با این حال، اگر حزب‌الله در شمال به مبارزه بپیوند، گنبد آهنین به طور کامل غرق در موشک‌ها می‌شود.

تخمین زده می‌شود که حزب‌الله حدود 150 هزار موشک در اختیار دارد و قصد دارد با شروع جنگ با اسرائیل، روزانه 4 هزار موشک شلیک کند و بعد با نرخ 2 هزار موشک در روز ادامه دهد.

شاید تلفات برای اسرائیلی‌ها و اعراب یکسان باشد. از آنجایی که موشک‌های عربی معمولا از پرتابگر‌های متحرک مستقر در مناطق غیر‌نظامی مختلف در غزه و لبنان شلیک می‌شوند، بمباران مکان‌های پرتاب تعداد زیادی تلفات غیرنظامی به بار می‌آورد و احتمالا باعث نمی‌شود تا آتش موشک‌ها به طور کامل متوقف شود.

شاید اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در این شرایط مجبور شود به همسایگانش حمله کند که در این صورت، نبرد خانه به خانه می‌تواند تلفات زیادی را بر هر دو طرف وارد کند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هیچ گزینه خوبی ندارد و هم‌چنین، هیچ متحدی ندارد که بتواند روی آن‌ها حساب کند.

دولت بایدن نسبت به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) رفتار خونسردانه‌ای دارد و شاید تمایلی نداشته باشد تسلیحات مورد نیاز اسرائیل را مجددا تامین کند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) غزه را در سال 2005 و به طور یک‌جانبه به فلسطینی‌ها واگذار کرد که در نتیجه آن، 8 هزار یهودی ساکن این منطقه مجبور به خروج از آن شدند، اما غزه به پایگاه تروریستی تبدیل شد که قصد نابودی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را دارد.

خیالبافی‌ها باعث شد تا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به امید راه‌حل دیپلماتیک غرب که هیچ‌گاه به دست نیامد، برچیدن زیرساخت هسته‌ای ایران را به تعویق بیندازد و این کار برای آن سخت‌تر شد.