loader image

جستجو

Israel can not defeat Palestine

وبگاه آنتی‌وار:
اسرائیل نمی‌تواند فلسطین را شکست دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آنتی‌وار» در یادداشت خود نوشت: خشونت اسرائیل در جنین در طول سال‌ها به مقاومت مسلحانه منجر شد که همچنان از این اردوگاه‌ها، سرچشمه می‌گیرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه آنتی‌وار در یادداشت تازه خود به‌قلم «رمزی بارود» نوشت: در روز نهم آوریل، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به اردوگاه آوارگان جنین یورش برد و یک فلسطینی را کشت و 10 نفر دیگر را زخمی کرد. با این‌حال، مشکل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بسیار بزرگتر از جنین است.

انتقام‌جویی متوالی فلسطینی‌ها در قبال خشونت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، با استفاده از سلاح گرم انجام شد. تیراندازان به خوبی آموزش دیده بودند و بسیار خونسرد عمل می‌کردند.

حملات اخیر عموماً دقیق‌تر از حملات فلسطینی‌ها هستند که در جریان انتفاضه دوم، در پاسخ به خشونت‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام‌ شد. این حملات با هدف متزلزل کردن احساس امنیت کاذب اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و تضعیف آن انجام می‌شوند.

تعدادی از کارگران فلسطینی صرفاً به این دلیل که عرب به نظر می‌رسیدند، به‌سرعت در تل‌آویو دستگیر شدند. در واقع، پس از هر رویدادی از این قبیل، هرج و مرج کامل به وجود می‌آید. اوباش بزرگ اسرائیلی‌های مسلح به خیابان‌ها می‌آمدند و به دنبال کسانی بودند که ویژگی‌های عربی داشتند تا آن‌ها دستگیر کنند.

نخست‌وزیر در تاریخ 30 مارس، به جای اصرار به آرامش و نشان دادن خونسردی، از مردم خواست تا خود را مسلح کنند. او در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «هرکسی که مجوز حمل اسلحه دارد، اکنون زمان حمل آن فرا رسیده است.»

با این حال، این یک تلاش بیهوده بود، زیرا خشونت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در جنین در طول سال‌ها به مقاومت مسلحانه منجر شد که همچنان از این اردوگاه‌ها، سرچشمه می‌گیرد. فلسطینی‌ها، چه در جنین و چه در جاهای دیگر، به مقابله با این کشور می‌پردازند، زیرا از حقوق اولیه بشر محروم هستند، افق سیاسی ندارند، در فقر شدید زندگی می‌کنند، رهبری واقعی ندارند و احساس می‌کنند از سوی جامعه به اصطلاح بین‌المللی به حال خود رها شده‌اند.

به نظر می‌رسد تشکیلات خودگردان فلسطینی محمود عباس به طور کامل بین مردم حذف شده است. اظهارات محمود عباس نشان‌دهنده جدایی او از واقعیت خشونت اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، اشغال نظامی و آپارتاید در سراسر فلسطین است.

حملات مجدد فلسطینی‌ها از جغرافیای بسیار گسترده‌تری صحبت می‌کنند: نقب، ام الفهم، کرانه باختری. بذر این ارتباط ارضی به جنگ اسرائیل در ماه مه گذشته و شورش فلسطینیان متعاقب آن مرتبط است، که در هر بخش از این کشور، از جمله جوامع فلسطینی در داخل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فوران کرد.