loader image

جستجو

Israel is concerned about the growing Shiite population in Syria

وبگاه جودیش نیوز سیندیکیت:
اسرائیل نگران از افزایش جمعیت شیعه درسوریه است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در یادداشت خود با اشاره به نگرانی اسرائیل از افزایش جمعیت شیعه در سوریه نوشت: بسیاری از مسلمانان شیعه سوری در بخش جنوبی و در بلندی‌های جولان سوریه در مرز با اسرائیل ساکن هستند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جودیش نیوز سیندیکیت در یادداشت تازه خود نوشت: براساس گزارش اخیر اسرائیل هیوم، نیروهای دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تهدید جدیدی را در قالب تغییرات جمعیتی در سوریه شناسایی کرده‌اند که منجر به افزایش قابل توجه جمعیت شیعه و علوی شده است.

در این گزارش آمده است: «این یک نگرانی است که با افزایش پریشانی غیرنظامیان سوری، ایران و حزب‌الله از این موقعیت برای جذب جوانان شیعه مانند لبنان استفاده کنند.»

این بیانیه خاطرنشان کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به نظر می‌رسد در تلاش برای بازگرداندن کشورش به وضعیت مستقلی است که قبل از جنگ داشت و افزود که در یک سال و نیم گذشته، به نظر می‌رسد اسد دوباره متولد شده است.

و اینکه نظام دمشق کنترل بیش از 60 درصد از خاک خود را قبل از وقوع جنگ داخلی در سال 2011 به دست آورده است.

در این گزارش آمده است: «کنترل بر بقیه مناطق سوریه، بین ترکیه و کردها و شورشیان تقسیم شده است که همچنان کنترل یک منطقه اصلی در ادلب را در اختیار دارند.

در حالی که در سال 2011 حدود 21.3 میلیون نفر، 59 درصد مسلمان سنی، 11 درصد مسلمان علوی و تنها 4 درصد شیعه در سوریه سکونت داشتند، اکنون منطقه تحت کنترل اسد تنها خانه 10 میلیون نفر است که مسلمانان شیعه را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، اکنون منطقه تحت کنترل اسد تنها 10 میلیون نفر را در خود جای داده است که مسلمانان شیعه 10 درصد جمعیت و علوی‌ها 30 درصد آن هستند.

بسیاری از مسلمانان شیعه در سوریه در بخش جنوبی این کشور زندگی می‌کنند، بلندی‌های جولان سوریه در مرز با اسرائیل(رژیم صهیونیستی). روستاهای قرفه و سیده‌زینب محل زندگی جوامع بزرگ شیعه با هزاران نفر از ساکنان هستند.

در این گزارش آمده است که ایران به دنبال سوء‌استفاده از این وضعیت است.