loader image

جستجو

Israel has offered to mediate between Russia and Ukraine

اسپوتنیک: اسرائیل پیشنهاد میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین را مطرح کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

  خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: کاخ کرملین اعلام کرد نخست‌وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد میانجیگری برای توقف عملیات نظامی این کشور در اوکراین را مطرح کرد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری اسپوتنیک در یادداشت تازه خود نوشت: برخی رسانه‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ضمن انتشار خبر پیشنهاد «نفتالی بنت» -نخست‌وزیر این رژیم-  به «ولادیمیر پوتین» -رئیس‌جمهور روسیه- برای میانجیگری بین این کشور و اوکراین گزارش دادند که طرف روسی این پیشنهاد را رد کرد.

کاخ کرملین اعلام کرد نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد میانجیگری برای توقف عملیات نظامی این کشور در اوکراین را مطرح کرد و به دنبال آن، پوتین گفت، روسیه آماده مذاکره با اوکراین در شهر «گومل» بلاروس است، اما اوکراین هنوز از این فرصت استفاده نکرده است.

پوتین همچنین تصریح کرد: نیروهای ویژه روسیه باید همیشه آماده دفاع از کشور خود باشند. ولادیمیر پوتین همچنین طی تماس تلفنی، نفتالی بنت را در جریان روند عملیات نظامی در دونباس قرار داد.

روز جمعه هفته گذشته بود که در دومین روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، خبرگزاری رویترز گزارش داد: «ولودیمیر زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین-  از «نفتالی بنت» -نخست‌وزیر اسرائیل- خواسته بود بین اوکراین و روسیه میانجیگری کند.

«یوگنی کورنیچوک»،سفیر اوکراین در فلسطین گفته بود: «ما حداقل از سال گذشته در حال صحبت با اسرائیلی‌ها در خصوص ایفای نقش میانجیگرانه احتمالی بوده‌ایم. رهبری ما اعتقاد دارد که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تنها کشور دموکراتیکی است که روابطی عالی با هر دو کشور (اوکراین و روسیه) دارد».