loader image

جستجو

How the Arabs finance Israel's war against Gaza

کریدل:
اعراب چگونه جنگ اسرائیل علیه غزه را تأمین مالی می‌کنند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «کریدل» در مقاله تازه خود به بررسی این موضوع پرداخت که اعراب چگونه جنگ اسرائیل علیه غزه را تامین مالی می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه کریدل در مقاله تازه خود به‌قلم «محمد حسن سویدان» نوشت: کشورهای عربی که روابط خود را با تل‌آویو عادی کرده‌اند، از عمده‌ترین کمک‌کنندگان نقدی به مجتمع نظامی-صنعتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هستند.

میلیاردها دلار اکنون به جنگ بی‌معنای دولت اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه، اورشلیم و کرانه باختری سرازیر می‌شوند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در طول تاریخ کوتاه خود جنایاتی را علیه مردم فلسطین و کشورهای عربی همسایه انجام داده است و اغلب از مواد شیمیایی ممنوعه بین‌المللی مانند فسفر سفید استفاده می‌کند.

تنها کشورهای غربی نیستند که زیربنای توانایی‌های نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  امروز هستند.

تجزیه و تحلیل عمیق نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از بودجه برای صنایع نظامی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  اکنون از سوی کشورهای عربی تامین می‌شود که اخیرا روابط خود را با این کشور اشغالگر عادی کرده‌اند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح ‌بین‌المللی استکهلم، بین سال‌های 2018 تا تا سال پیش، 99 درصد  از واردات تسلیحات اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   از آمریکا و آلمان بوده است.

ناگفته نماند که آمریکا با ارائه 246 میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بزرگترین خیرخواه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   است.

به نظر می‌رسد حقوق بشر آخرین چیزی است که در ذهن آمریکایی‌ها وجود دارد.

با بدتر شدن رفتارهای اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  ، آمریکا حمایت بی‌دریغ خود از ماشین جنگی اسرائیل و پروژه شهرک‌نشینی-استعماری خود را که منجر به از دست دادن ده‌ها هزار فلسطینی در هفت دهه گذشته شده است، دو چندان می‌کند.

در سال 2022، دو سال پس از توافق آبراهام، صنعت دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   شاهد افزایش بی‌سابقه صادرات به 12.5 میلیارد دلار بود.

تنها در سال پیش، 24 درصد (معادل 3 میلیارد دلار) از صادرات نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   به کشورهای عربی راه یافت. در سال 2021، بحرین و امارات به تنهایی 7.5 درصد (853 میلیون دلار) از صادرات تسلیحات اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   را به خود اختصاص دادند.

‌‌‌‌برخلاف همدستی اعراب و ترک، ایران ‌به‌عنوان «تنها کشور [آسیای غربی] است که از مقاومت در فلسطین در همه سطوح حمایت می‌کند».

نسل‌کشی در غزه ممکن است در حال حاضر پروژه عادی‌سازی با کشورها را مهار کرده باشد و شاید فروش تسلیحات اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   به دولت‌های عربی ‌به‌طور موقت با مشکل مواجه شده باشد، زیرا تل‌آویو به این سلاح‌ها نیاز دارد.