loader image

جستجو

Announcing the summoning of witnesses in the 4000 case of Netanyahu's court1

هاآرتص:
اعلام احضار شاهدان پرونده 4000 دادگاه نتانیاهو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود خبر از احضار شاهدان پرونده 4000 دادگاه نتانیاهو داد و نوشت: دادستانی پنجشنبه فهرست شاهدان دادستانی را که به‌عنوان گروه دوم شاهدان پرونده 4000 نفری احضار می‌شوند، به دادگاه و متهمان پرونده نتانیاهو تحویل داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هاآرتص نوشت:  انتظار می‌رود شهادت بعدی در پرونده 4000، در اواخر سال 2022 با جمع‌بندی شاهدان احضارشده در پرونده 1000 آغاز شود.

دادستانی تاریخ شهادت برخی از شاهدان از جمله مدیران سابق گروه را به تعویق انداخت و وکلای مدافع نتانیاهو نیز، خواستار جلسه‌ای درباره این موضوع شدند.

دادستانی پنجشنبه فهرست شاهدان دادستانی را که به‌عنوان گروه دوم شاهدان پرونده 4000 نفری احضار می‌شوند، به دادگاه و متهمان پرونده نتانیاهو تحویل داد. در میان شاهدان، وزیر سابق ارتباطات، معاونان سابق وزارت ارتباطات، رئیس سابق دفتر نتانیاهو، رئیس سابق شورای کابل و ماهواره و … در میان شاهدان هستند.

شهادت، زمانی آغاز خواهد شد، که شهادت گروه فعلی شاهدان در پرونده 1000 به پایان برسد. وکلای مدافع تخمین می‌زنند که حدود دو هفته طول بکشد.

در صورت عدم تأخیر، انتظار می‌رود میلچان، که در پنج سال گذشته به اسرائیل سفر نکرده است، در حدود نوامبر شهادت دهد. اگر به اسرائیل نیاید، از طریق تماس تصویری شهادت خواهد داد.

در این کیفرخواست، 330 شاهد ذکر شده است و به دلیل تعداد زیاد شاهدان، دادستان هر بار دادگاه را در مورد گروه‌های شاهد زیر بروز می‌کند.

گروه اول شاهدان عمدتاً شامل شاهدان پرونده 4000 بودند؛ شاهدان ایالتی نیر هفتز و شلومو فیلبر، کارمندان سابق وب سایت والا، مقامات ارشد سابق وزارت ارتباطات، بازرسان پلیس و سخنگویانی که برای نتانیاهو کار می‌کردند.

دفتر دادستانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که، شهادت برنامه‌ریزی‌شده چندین شاهد در پرونده 4000 را به تعویق انداخته است. در پی این موضوع، تیم دفاعی نتانیاهو از دادگاه خواستار برگزاری جلسه رسیدگی به این موضوع شدند.