loader image

جستجو

FILE - Supporters of President Donald Trump climb the west wall of the the U.S. Capitol on Jan. 6, 2021, in Washington. (AP Photo/Jose Luis Magana, File)

گاردین:
افزایش تمایل به خشونت سیاسی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در گزارش خود به نقل از تحقیقات دانشگاه شیکاگو از افزایش تمایل به خشونت سیاسی در آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ بنابر گزارش‌های منتشرشده از سوی روزنامه گاردین، طبق تحقیقات دانشگاه شیکاگو، میزان حمایت از خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی در جامعه آمریکا و همچنین بی‌اعتمادی عمومی به دموکراسی در میان آمریکایی‌ها در حال افزایش است.

طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده در این باره، دو سال و نیم پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، حدود 12 میلیون بزرگسال آمریکایی یا به عبارتی دیگر 4.4 درصد از جمعیت بزرگسال این کشور معتقدند خشونت برای بازگرداندن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید اقدامی موجه است.

اگرچه تعداد بزرگسالانی که چنین باوری دارند از زمان شورش کاهش یافته است، اما داده‌های نظرسنجی اخیر از دانشگاه شیکاگو سطوح هشداردهنده و خطرناکی از حمایت از خشونت سیاسی و تئوری‌های توطئه در سراسر آمریکا را نشان می‌دهد.

مرکز تحقیقاتی پروژه شیکاگو در مورد امنیت و تهدیدات (CPOST) این دانشگاه از مدت کوتاهی پس از حملات 6 ژانویه، نظرسنجی‌هایی را درباره خطرات دموکراسی از بزرگسالان آمریکایی در مورد خشونت سیاسی و نگرش نسبت به دموکراسی انجام داده است.

این نتایج به‌ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 نگران‌کننده است و برخی نمایندگان آمریکا نسبت به حمله خشونت‌بار دیگری به دموکراسی این کشور هشدار داده‌اند.

این مرکز تحقیقاتی برای یک سال و نیم آینده تا