loader image

جستجو

NATO's increasing willingness to create a military Schengen zone in Europe

رویترز:
افزایش تمایل ناتو برای ایجاد منطقه شنگن نظامی در اروپا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از افزایش تمایل ناتو برای ایجاد منطقه شنگن نظامی در اروپا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز درگزارشی خبر داد: کرملین روز جمعه اعلام کرد که تمایل ناتو برای داشتن یک آنالوگ نظامی از منطقه شنگن در اروپا ‌‌به‌منظور اجازه دادن به نیروهای مسلح این ائتلاف برای حرکت آزادانه برای مقابله با روسیه، تنش‌ها را تشدید کرده و باعث نگرانی شده است.

«ژنرال الکساندر سولفرانک» -رئیس فرماندهی لجستیک ناتو [JSEC]- در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد به رویترز گفت که مایل است چنین منطقه‌ای را ببیند.

او گفت که نگران است که تشریفات بیش از حد در سراسر اروپا مانع حرکت نیروها شود، مشکلی که به گفته او در صورت بروز درگیری با روسیه می‌تواند باعث تاخیرهای بزرگ شود.

ناتو فعالانه از اوکراین در جنگش علیه روسیه حمایت می‌کند و کی‌یف امیدوار است روزی به این ائتلاف بپیوندد.

با این حال، ناتو خود در حال جنگ با روسیه نیست، وضعیتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران غربی می‌گویند با توجه به زرادخانه هسته‌ای وسیع مسکو می‌خواهند از آن اجتناب کنند.

«دیمیتری پسکوف» -سخنگوی کرملین- گفت اگر پیشنهاد «شنگن نظامی» به واقعیت تبدیل شود، مسکو پاسخ خواهد داد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «ائتلاف همیشه کشور ما را به‌اصطلاح دشمن خیالی می‌دانست. اکنون آشکارا کشور ما را یک دشمن آشکار می‌داند. این (بیانیه) چیزی جز دامن زدن به تنش‌ها در اروپا نیست که پیامدهایی دارد.»

او گفت که صحبت در مورد ایجاد یک «شنگن نظامی» یک بار دیگر نشان داد که اروپا تمایلی به گوش دادن به نگرانی‌های قانونی مسکو ندارد و آماده است تا امنیت خود را به هزینه روسیه افزایش دهد.

گفت: «این ناتو است که ‌‌به‌طور مداوم زیرساخت‌های نظامی خود را به سمت مرز ما حرکت می‌دهد. ما به سمت زیرساخت‌های ناتو حرکت نمی‌کنیم. ناتو به سمت ما حرکت می‌کند و این نمی‌تواند باعث نگرانی شود و نمی‌تواند منجر به اقدامات تلافی‌جویانه برای تضمین امنیت خود شود.»