loader image

جستجو

Increasing Israeli attacks on Syrian airports

الجزیره:
افزایش حمله اسرائیل به فرودگاه‌های سوریه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «الجزیره» در مطلب تازه خود به بررسی موضوع افزایش حمله اسراییل به فرودگاه‌های سوریه، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری الجزیره در مطلب تازه خود عنوان کرد: خبرگزاری رویترز از قول برخی منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی نوشت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حمله‌های هوایی‌اش به فرودگاه‌های سوریه را افزایش داده است تا مانع استفاده رو به رشد جمهوری اسلامی از این خطوط هوایی به‌منظور ارسال سلاح برای نیروهای نیابتی خود در منطقه غرب آسیا شود.

مقام‌های دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بارها گفته‌اند جمهوری اسلامی فرودگاه‌های غیرنظامی را به‌منظور نقل‌ و انتقال سلاح و مسلح کردن شبهه‌نظامیان تحت حمایتش مورد استفاده قرار می‌دهد.

رویترز از قول منابعی که پیش‌تر به آن اشاره شد، می‌نویسد دولت اسرائیل مدت‌هاست که حضور نیروهای نظامی و شبهه‌نظامی وابسته به ایران را تهدیدی علیه امنیت ملی خود محسوب می‌کند و در حال حاضر نیز دامنه حمله‌های خود در سوریه، از جمله حمله به فرودگاه‌های این کشور را گسترش می‌دهد تا مانع ارسال سلاح از سوی حکومت جمهوری اسلامی شود.

آخرین مورد حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به خاک سوریه چهارشنبه ۳۱ آگوست ۲۰۲۲، رخ داد.

تلویزیون دولتی سوریه در همان روز اعلام کرد اسرائیل فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله‌های موشکی قرار داده است. از سوی دیگر، تلویزیون الحدث نیز با اعلام این خبر گفت حمله موشکی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به فرودگاه حلب در پی ورود یک هواپیمای باری متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فرودگاه صورت گرفت؛ ادعایی که خبرگزاری رویترز نیز در روز جمعه، ۲ سپتامبر ۲۰۲۲، آن را تایید کرد.