loader image

جستجو

Increase in suicides in America

نیوریورک تایمز:
افزایش موارد خودکشی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیوریورک تایمز» در یادداشت خود از افزایش موارد خودکشی در آمریکا خبر داد و اعلام کرد: موارد خودکشی در میان آمریکایی‌های بومی و بومیان آلاسکا 26 درصد افزایش یافت و در هر 100 هزار نفر از 23.3 دهم به 28 رسید.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک تایمز در یادداشت خود اعلام کرد: موارد خودکشی در میان آمریکایی‌های سیاه‌پوست و لاتین‌تبارها به مدت چند دهه نسبتاً پایین و حدود یک سوم موارد ثبت شده در میان سفیدپوستان آمریکایی بود.

تغییر تدریجی در این روند در حال بوجود آمدن است. موارد ارتکاب خودکشی در جمعیت‌هایی که بیشترین آسیب را از همه‌گیری کرونا متحمل شده‌اند رو به افزایش است.

تعداد خودکشی‌ها در میان سیاه‌پوستان در فاصله سال‌های 2018 تا 2021 از 7.3 به 8.7 در هر 10 هزار نفر و به میزان 19.2  درصد افزایش یافته است.

سریع‌ترین میزان افزایش در میان تعدادی از جوان‌ترین افراد سیاه‌پوست یعنی افراد 10 تا 24 ساله بوده است. میزان خودکشی در این گروه سنی از 8.2 به 11.2 در هر 10 هزار نفر رسید و 36.6 دهم درصد افزایش یافت.

موارد خودکشی در میان افراد در سنین 25 تا 44 سال به طور کلی 5 درصد افزایش یافت.

این افزایش بیشتر در میان سیاه‌پوستان، لاتین تبارها، آمریکایی‌های هندی‌تبار یا افراد بومی در آلاسکا بود.

موارد خودکشی در میان آمریکایی‌های بومی و بومیان آلاسکا 26 درصد افزایش یافت و در هر 100 هزار نفر از 23.3 دهم به 28 رسید.

تنها گروه قومی که شاهد کاهش موارد خودکشی در گروه‌های سنی بود، سفید‌پوستان ‌غیر‌لاتین‌تبار بودند.

جمعیت این افراد شاهد کاهش 3.9 درصدی در موارد خودکشی از 18.1 به 17.4 در هر 100 هزار نفر بود.

تعداد مرگ‌ها‌ی ناشی از خودکشی در میان سفیدپوستان، 36 هزار و 681 نفر بود و سه چهارم از رقم کلی را تشکیل می‌داد.

دکتر شان جو، استاد فعالیت اجتماعی در دانشکده فعالیت اجتماعی در دانشگاه واشنگتن گفت: موارد خودکشی در جوامعی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند رو به افزایش است.

وی گفت: ما شاهد انباشت موارد تنش‌زا هستیم. افراد نتوانستند عزیزان خود را به شکلی که لازم بود دفن کنند، آن‌ها به همین شکل نتوانستند عزاداری کنند.