loader image

جستجو

Israeli Defense Minister Benny Gantz, left, and Japan's Defense Minister Yasukazu Hamada  shake hands during a signing of Japan-Israel defense exchange memorandum of understanding after their bilateral meeting at the Defense Ministry in Tokyo Tuesday, Aug. 30, 2022. (David Mareuil/Pool Photo via AP)

صدای آمریکا:
افزایش همکاری نظامی ژاپن و اسرائيل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارشی از افزایش همکاری نظامی ژاپن و اسرائیل خبر داد و نوشت:‌ وزیر دفاع ژاپن گفت که از روابط نظامی قوی‌تر با اسرائیل استقبال می‌کند زیرا راهی برای دستیابی به دیدگاه «منطقه آزاد و باز هند-اقیانوس آرام» است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری صدای آمریکا در گزارشی خبر داد: وزیران دفاع ژاپن و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) روز سه‌شنبه توافقنامه‌ای را برای افزایش همکاری در زمینه تجهیزات و فناوری‌های نظامی امضا کردند.

آن‌ها همچنین نگرانی‌های خود را درباره افزایش تنش‌های جهانی، از آسیا گرفته تا غرب آسیا اعلام کردند.

وزیر دفاع ژاپن گفت که از روابط نظامی قوی‌تر با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) استقبال می‌کند، چرا که به گفته او، این راهی برای دستیابی به دیدگاه «منطقه آزاد و باز هند-اقیانوس آرام» است، دیدگاهی که مورد حمایت ژاپن و آمریکا برای مقابله با تحریکات فزاینده چین در منطقه است.

وزیر دفاع ژاپن گفت که صلح و ثبات در غرب آسیا به صلح و رفاه این کشور نیز کمک می‌کند. گذرگاه‌ها و مسیرهای کشتیرانی تجاری مهمی در هر دو این مناطق واقع شده است.

ژاپن و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که هر دو متحدان نزدیک آمریکا هستند، امسال هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را جشن می‌گیرند.

«بنی گانتز» -وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- در یک کنفرانس خبری در ژاپن گفت که دو کشور از فناوری دفاعی گرفته تا اشتراک اطلاعات و فعالیت‌های نظامی، با یکدیگر همکاری می‌کنند.