loader image

جستجو

Increased detection of firearms at airports

بی‌بی‌سی:
افزایش کشف سلاح‌های گرم در فرودگاه‌ها

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در گزارش تازه خود از افزایش کشف سلاح‌های گرم درفرودگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد:تعداد اسلحه‌های کشف شده از رکورد قبلی در سال گذشته که 5972 قبضه سلاح گرم بود، فراتر رفته است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری بی‌بی‌سی درگزارش تازه به‌نقل از مقامات حوزه حمل و نقل آمریکا خبرداد: در سال 2022 تعداد اسلحه‌های گرم که از مسافران فرودگاه‌ها در آمریکا ضبط شد، به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داشت.

بر اساس گزارش‌ها، تا اواسط ماه دسامبر در مجموع 6301 سلاح در ایست‌های بازرسی فرودگاه‌های آمریکا ضبط شد که 88 درصد از آن‌ها دارای خشاب پر از گلوله بودند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد انتظار دارد تا پایان سال 6600 اسلحه را مصادره کند که 10 درصد افزایش نسبت به رقم سال 2021 خواهد داشت.

این آژانس افزود اسلحه‌هایی که به فرودگاه‌ها آورده می‌شود منابع قابل‌توجهی را به هدر می‌دهند و برای مسافران بسیار پرهزینه‌اند.

تعداد اسلحه‌های کشف شده از رکورد قبلی در سال گذشته که 5972 قبضه سلاح گرم بود، فراتر رفته است.

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون در آتلانتای جورجیا، دارای بیشترین تعداد ضبط اسلحه گرم بوده است، در حالی که فرودگاه دالاس فورت ورث در ایالت تگزاس دومین شمار توقیف سلاح گرم را داشته است.

هیچ دلیلی در این خصوص ارائه نشده است که چرا شمار افراد بیشتری در حین حمل سلاح سعی بر عبور از کنترل‌های امنیتی فرودگاهی داشته‌اند.

قوانین در اختیار داشتن سلاح در آمریکا متفاوت است، اما حمل سلاح گرم در کابین مسافر در هواپیما مجاز نیست، حتی اگر مسافر دارای مجوز حمل مخفیانه سلاح باشد.

اگر مقامات اداره امنیت حمل و نقل آمریکا، اسلحه‌ای را در یک ایست بازرسی کشف کنند، مجازات مدنی برای صاحب آن تصویب خواهد شد که بر اساس تعداد تخلفات قبلی و اینکه آیا اسلحه در آن زمان پر بوده است یا نه، متفاوت است.