loader image

جستجو

America's cautious action for fear of China

رویترز:
اقدام محتاطانه آمریکا از ترس چین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در خبری از اقدام محتاطانه آمریکا از ترس چین پرداخت و نوشت: قلمرو شمالی استرالیا در حال حاضر میزبان همکاری های نظامی مکرر با آمریکا است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در خبری قابل‌توجه به نقل از یک منبع آگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود، اعلام کرد که ارتش آمریکا در جریان افزایش احتمال بروز جنگ بین دولت چین و تایوان، قصد دارد 6 فروند بمب‌افکن ب-52 را به یک پایگاه خود در شمال استرالیا منتقل کند.

لازم به توضیح است که این بمب‌افکن‌ها دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای هستند.

این منبع که از افشای نامش خودداری کرد، گفت که تاسیسات اختصاصی برای بمب افکن‌ها در پایگاه دورافتاده تیندال نیروی هوایی سلطنتی استرالیا، در حدود 300 کیلومتری جنوب داروین، پایتخت قلمرو شمالی استرالیا ایجاد خواهد شد.

این توسعه اولین بار توسط برنامه Four Corners، شرکت پخش استرالیایی، با استناد به اسناد آمریکا گزارش شد.

«آنتونی آلبانیز» -نخست‌وزیر استرالیا- گفت که استرالیا گاهی با آمریکا در زمینه اتحادهای دفاعی تعامل می‌کند.

آلبانیز طی یک کنفرانس رسانه‌ای گفت: «البته بازدیدهایی از استرالیا از جمله داروین وجود دارد که تفنگداران دریایی آمریکا، البته به صورت چرخشی در آنجا مستقر هستند.»

قلمرو شمالی استرالیا در حال حاضر میزبان همکاری های نظامی مکرر با آمریکا است.

هزاران تفنگدار دریایی آمریکایی سالانه برای آموزش و تمرینات مشترک که در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما آغاز شده بود، در این قلمرو حضور دارند.

دفتر «ریچارد مارلز» -وزیر دفاع استرالیا- از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

«ژائو لیجیان» -سخنگوی وزارت امور خارجه چین- هنگامی که در یک نشست معمولی در روز دوشنبه از وی درخواست شد، اظهار نظری در این باره کند، گفت که همکاری دفاعی و امنیتی بین کشورها نباید طرف‌های ثالث را هدف قرار دهد.

ژائو گفت: «روش‌های مربوطه طرف آمریکایی تنش‌ها را در منطقه افزایش داده، صلح و ثبات منطقه‌ای را به‌طور جدی تضعیف کرده و ممکن است یک رقابت تسلیحاتی در منطقه ایجاد کند.»