loader image

جستجو

HEBRON, WEST BANK - OCTOBER 13: Israeli security forces stand guard as Palestinians protest against Israeli authorities' blockage of Kalkas and Kafr Qaddum villages' entrances in Kalkas village of Hebron, West Bank on October 13, 2017. (Photo by Mamoun Wazwaz/Anadolu Agency/Getty Images)

فارن افرز:
الحاق کرانه باختری به اسرائیل آغاز شده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن افرز» نوشت: اسرائیل یک سیستم دائمی کنترل دولایه بر تمامی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در سرزمین بین رود اردن و دریای مدیترانه ایجاد کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه فارن افرز در مطلب تازه خود به‌قلم «داهلیا شیندلین» «یائل بردا» نوشت:دولت ائتلافی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، راست‌گراترین دولت در تاریخ این کشور، به دلیل پیشنهاد اصلاحاتی که قوه قضائیه را تضعیف می‌کند و کنترل‌ها و تعادل‌ها را از بین می‌برد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

آن‌ها برخی از بزرگ‌ترین اعتراضاتی را که تا به حال در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دیده شده بود، برانگیختند و در نهایت پس از واکنش شدید بین‌المللی و داخلی متوقف شدند؛ اما حرکت دیگری از سوی دولت به همان اندازه قابل‌توجه است.

در نوامبر 2022، جناح‌های راست افراطی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اکثریت پارلمانی را به دست آوردند.

بلافاصله پس از آن، آن‌ها قانون اساسی دولت را که به‌نوعی مانند قانون اساسی عمل می‌کند، اصلاح کردند تا به دولت اجازه دهد وزیر جدید ویژه‌ای را در وزارت دفاع تعیین کند.

در فوریه 2023، دولت ائتلاف ملی‌گرای افراطی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مورد کاری که وزیر جدید انجام خواهد داد به توافق رسید:

برعهده گرفتن برخی مقامات مدنی بر زندگی در کرانه باختری که قبلاً در اختیار انحصاری ‌ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود.

این تغییر اداری برابر است با اعلام حاکمیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر کرانه باختری که نقض منشور سازمان ملل در برابر تسخیر ارضی است.

مطمئناً، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) چندین دهه است که به سمت الحاق کرانه باختری، هرچند به روش‌های نه‌چندان آشکار، حرکت می‌کند.

از یک سو، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) رژیم‌های قانونی مجزا و نابرابر را در این سرزمین ایجاد کرده است و فلسطینی‌ها و از نظر تئوری، تمام سرزمین‌های اشغالی را تحت حاکمیت نظامی قرار می‌دهد تا کنترل اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را موقتی نشان دهد.

در عین حال، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به‌طور فزاینده‌ای قوانین غیرنظامی را برای شهروندان یهودی اعمال می‌کند تا شهرک‌نشینان بیشتری را جذب کند، زندگی «عادی» را تشویق کند و حضور اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سرزمین‌های اشغالی را تثبیت کند.

در حقیقت، فلسطینی‌ها هرگز تنها توسط ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اداره نمی‌شدند. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تصویر یک رژیم اشغالگر موقت جدا از دولت را به‌عنوان یک نیرنگ ایجاد کرد.

مرز بین کنترل غیرنظامی و نظامی در کرانه باختری از سال 1967 مبهم بوده است.

چرا دولت اکنون کنترل کرانه باختری را به یک مقام غیرنظامی واگذار کرد؟ ابهام برای چندین دهه به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خدمت کرده است؛

اما سیاستمداران راست افراطی در دولت ائتلافی کنونی پس از به دست آوردن اکثریت پارلمانی محکم در نوامبر 2022، به موفقیت دست می‌یابند، فرصتی که می‌دانند ممکن است به این زودی‌ها دوباره به دست نیاید.

آن‌ها بر اساس اصول تئوکراتیک هدایت می‌شوند و در مورد حاکمیت یهود وسواس دارند. هدف واقعی برنامه‌های آن‌ها برای خلع ید از قوه قضاییه رفع آخرین مانع برای برتری دائمی یهودیان بر مردم فلسطین در سراسر سرزمین است.

در واقع، آن‌ها می‌خواهند در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به‌طور کلی شکلی تئوکراتیک‌تر و خودکامه‌تر حکومت کنند. شهرت دموکراسی اسرائیل دغدغه آن‌ها نیست. آن‌ها از فرسایش لیبرال دموکراسی استقبال می‌کنند.

علاوه بر این، اسموتریچ و متحدانش مشتاقند شهرک‌نشینان را از ناراحتی‌های زندگی تحت کنترل ظاهری ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آزاد کنند.

جهان بر حمله به دستگاه قضایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و خشونت بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و مبارزان فلسطینی در غزه متمرکز شده است؛ اما رهبران سیاسی در منطقه و خارج دیگر نمی‌توانند از این واقعیت بگریزند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) یک سیستم دائمی کنترل دولایه بر تمامی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در سرزمین بین رود اردن و دریای مدیترانه ایجاد کرده است.