loader image

جستجو

اسراییل امریکا

المانتیور: اسرائیل به دنبال منافع حاصل از توافق جدید با ایران است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «المانتیور» در یادداشت تازه خود‌ با اشاره به اینکه اسرائیل پس از رسیدن به این نتیجه که توافق با ایران اجتناب ناپذیراست و به دریافت امتیازهایی از امریکا متمرکز شده،‌ ‌نوشت: اسرائیل امیدوار است که دولت بایدن بتواند به دستاوردی دست یابد که به رهبران این رژیم کمک کند تا توافق جدید را به مردم خود القا کنند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری المانیتور در یادداشت تازه خود به‌قلم «بن کاسپیت» نوشت: اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پس از رسیدن به این نتیجه که توافق جدید با ایران اجتناب‌ناپذیر است، اکنون بر دریافت تضمین‌های تاکتیکی و حمایت نظامی آمریکا متمرکز شده است.
مبارزه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه رقابت هسته‌ای ایران یادآور کارزار جهانی علیه ویروس کرونا است.
ارزیابی دفاعی کنونی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این است که ایران و قدرت‌های جهانی احتمالاً به پیشرفت در مورد توافقی که در سال 2015 امضا شد و دونالد ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد، می‌رسند. این ارزیابی در هفته‌های آتی تغییر کرد و نشان می‌دهد که همه‌چیز در وین آشفته است و قابل پیش‌بینی نیست.
اسرائیل(رژیم صهیونیستی) امیدوار است که دولت بایدن بتواند به دستاوردی دست یابد که به رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کمک کند تا توافق جدیدی را به مردم خود القا کنند. بهترین سناریوی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این است که طرفین، بند غروب بحث برانگیز این توافق را به تعویق بیاندازند، که بر اساس آن برخی از محدودیت‌ها در برنامه هسته‌ای در سال های 2025 و 2030 برداشته شده است.
اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آن را بزرگترین نقص توافق 2015 می‌داند و استدلال می‌کند که این بند به ایران اجازه می‌دهد تا برای انباشت اورانیوم با درجه تسلیحاتی پس از سال 2031 اقدام کند.
تقریباً هفت ماه پس از کناره‌گیری نتانیاهو، سایه او بر در خصوص هرج و مرج‌ها باقی مانده است. به عنوان رئیس اپوزیسیون مجلس اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، نتانیاهو بی‌امان به نفتالی بنت، به دلیل تسلیم شدن در برابر دولت بایدن حمله می‌کند. نتانیاهو بنت را متهم می‌کند که در نبرد مؤثر علیه توافق نوظهور ایران، شکست خورده است. این که او بنت را با رهبر بریتانیایی که قراردادی را با هیتلر امضا کرد، یکسان دانسته و او را به عنوان رهبر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که به آمریکا تسلیم شده و اجازه داده که ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل شود، می‌داند، به ضرر بنت خواهد بود.
«باراک راوید» -روزنامه‌نگار اسرائیلی- این هفته گزارش داد که «سرلشکر آهارون هالیوا» -رئیس جدید اطلاعات نیروی نظامی- در 2 ژانویه به کابینه امنیتی گزارش داد و گفت که از میان دو احتمال فعلی در وین، از جمله بازگشت به توافق و یا فروپاشی مذاکرات، دستیابی به توافق، مشکلات کمتری به همراه خواهد داشت.