loader image

جستجو

Appointment of a special counsel for the Biden classified documents file

سی‌ان‌ان:
انتصاب یک بازرس ویژه برای پرونده اسناد محرمانه بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارش خود از انتصاب یک بازرس ویژه برای پرونده اسناد محرمانه بایدن، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش خود خبر داد: «مریک گارلند» -دادستان کل آمریکا- روز گذشته یک بازرس ویژه را برای انجام تحقیقات درباره اسناد محرمانه‌ای که در خانه و دفتر خصوصی سابق جو بایدن پیدا شده، منصوب کرد.

این بازپرس ویژه رابرت هور است که در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ ‌به‌عنوان دادستان کل ایالت مریلند فعالیت می‌کرد.

مریک گارلند اعلام کرده که رابرت هور تمام منابع و امکاناتی را که برای انجام کارش نیاز دارد دریافت خواهد کرد و او تحقیقات محول‌شده را با قضاوت منصفانه و بی‌طرفانه بررسی خواهد کرد.

این انتصاب یک لحظه مهم برای بایدن است و یک لحظه منحصر به فرد در تاریخ آمریکا با بازرسان ویژه‌ای است که همزمان از رئیس‌جمهور فعلی و قبلی تحقیق می‌کند.

گارلند در نوامبر یک بازرس ویژه را برای نظارت بر تحقیقات جنایی در مورد حفظ اطلاعات دفاع ملی در استراحتگاه مار-آ-لاگو دونالد ترامپ و بخش‌هایی از شورش 6 ژانویه 2021 منصوب کرد.

تحقیقات بازپرس ویژه، همراه با تهاجمی جدید مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان، به این معنی است که بایدن ممکن است برای دو سال آینده در حالت تدافعی باشد.

این انتصاب ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که دفتر مشاور کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستیاران بایدن اسنادی با علامت‌های طبقه‌بندی شده را در دو مکان در داخل خانه او در ویلمینگتون، در ایالت دلاور پیدا کردند. در این بیانیه آمده است که اسناد در انباری در گاراژ بایدن و یک اتاق مجاور قرار داشتند.

بایدن اغلب آخر هفته‌ها را در خانه‌ای می‌گذراند که در یک منطقه جنگلی و ثروتمند در کنار دریاچه قرار دارد.

بایدن که روز پنجشنبه صحبت می‌کرد، گفت که اسناد در یک «گاراژ قفل‌شده» هستند و او به طور کامل با وزارت دادگستری همکاری می‌کند.

وقتی خبرنگاری از او پرسید که چرا مطالب طبقه‌بندی شده را در کنار یک ماشین اسپورت ذخیره کرده است، اصرار داشت: «اینطور نیست که در خیابان باشند.»