loader image

جستجو

رویترز:
انتقاد بایدن از شرکت‌های نفتی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از انتقاد بایدن از شرکت‌های نفتی خبر داد و نوشت:شرکت‌های بزرگ نفتی با وجود سود‌های کلانی که کسب می‌کنند، به مصرف‌کنندگان آمریکایی کمک نمی‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارشی خبر داد: رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت‌های بزرگ نفتی این کشور به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان انتقاد کرد.
«جو بایدن» -رئیس‌جمهور آمریکا- در نشست خبری در واشنگتن گفت: صنعت نفت به تعهدات خود برای حمایت از مردم آمریکا عمل نکرد.
شرکت‌های بزرگ نفتی با وجود سود‌های کلانی که کسب می‌کنند، به مصرف‌کنندگان آمریکایی کمک نمی‌کنند.
وی افزود: شرکت‌های بزرگ نفتی باید در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند تا تولید خود را افزایش دهد در غیر این صورت مشمول مالیات خواهند شد.
از زمان جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه، بهای سوخت در کشورهای غربی افزایش یافته است. این امر موجب افزایش تورم و در نتیجه نارضایتی اجتماعی شده است.
شرایط مناسب اقتصادی از آن منظر برای بایدن و دموکرات‌ها حائز اهمیت است که انتخابات میان دوره‌ای کنگره پیش روست و نارضایتی اقتصادی می‌تواند منجر به پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات شود.
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان دستکم در مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت را به دست خواهند آورد.
او گفت: «سودهای آن‌ها از جنگ بادآورده اوکراین است که این کشور را ویران کرده است و آن‌ها مسئولیت دارند که وارد عمل شوند.»
او گفت: «فکر می‌کنم این کار ظالمانه‌ای است. اگر آن‌ها این سود را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند، قیمت بنزین حدود 50 سنت کاهش می‌یابد.
او گفت: «اگر این کار را نکنند، مالیات بیشتری بر سود مازاد خود خواهند پرداخت و با محدودیت‌های دیگری مواجه خواهند شد.»
کاخ سفید برای بررسی این گزینه‌ها و سایر گزینه‌ها با کنگره همکاری خواهد کرد. زمان آن فرا رسیده است که این شرکت‌ها دست از سودجویی در جنگ بردارند.