loader image

جستجو

The White House criticizes Trump on the issue of anti-Semitism

رویترز:
انتقاد کاخ سفید از ترامپ در مورد موضوع یهودستیزی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی از انتقاد کاخ سفید از ترامپ در مورد موضوع یهودستیزی،‌ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارشی خبر داد: کاخ سفید به جمع برخی جمهوری‌خواهانی پیوست که از «دونالد ترامپ» به خاطر صرف شام با «نیک فونتس» برتری طلب سفیدپوست، انتقاد و اعلام کردند در آمریکا جایی برای «رفتارهای پست و فرومایه» همچون نژادپرستی، تعصب و یهودستیزی وجود ندارد.

«کارین ژان پی‌یر» -سخنگوی کاخ سفید- در گفت و گو با خبرنگاران گفت، درباره اقدامات ترامپ که در این ماه گفته بود بار دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد اظهار نظر نخواهد کرد، اما محکومیت چنین رفتاری به شکل واقعی آن، حائز کمال اهمیت است.

وی افزود: در جامعه ما هیچ جایگاهی برای این نوع رفتارهای فرومایه وجود ندارد. هنگامی که شما حرف‌هایی از این قبیل می‌زنید، زمانی که در مخالفت با این نوع اظهارات سمی و خطرناک چیزی نمی‌گویید، این رفتارها فوق‌العاده خطرناک است.

ترامپ گفت دیدارش با فوئنتس در تفرجگاه مارئه لاگو در فلوریدا سهواً صورت گرفت، اما این اقدام انتقادهای بی‌سابقه‌ای را از سوی جمهوری‌خواهان، از جمله «آسا هایچینسُن» -فرماندار جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس- به دنبال داشت که ترامپ را به حمایت از افراط‌گرایی متهم کرد.

ترامپ در اوایل ماه نوامبر، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 اعلام کرد، اما وی ممکن است با رقبایی در درون حزب جمهوری‌خواه همچون «ران دیسانتیس»- فرماندار ایالت فلوریدا- و «مایک پنس»- معاون پیشین خود- روبرو شود.

مایک پنس روز دوشنبه گفت ترامپ اشتباه کرد که با یک ملی‌گرای سفیدپوست، یک یهود ستیز و یک منکر هولوکاست بر سر یک میز نشست و من فکر می‌کنم که وی باید عذرخواهی کند.

اتحادیه ضد افترا اعلام کرد فوئنتس زمانی «به شوخی» هولوکاست را رد و یهودیان سوزانده شده در اردوگاه‌های کار اجباری را به کلوچه‌های داخل اجاق تشبیه کرده بود.