loader image

جستجو

The transfer of the command of the most powerful British warship to NATO

اوراسیایی تایمز:
انتقال فرماندهی قدرتمندترین ناو جنگی انگلیس به ناتو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اوراسیایی تایمز» در گزارش تازه خود از انتقال فرماندهی قدرتمندترین ناو جنگی انگلیس به ناتو، خبر داد: به گفته نیروی دریایی سلطنتی، این همکاری نیروهای پیشرفته را با هم ترکیب می‌کند و آمادگی برای دفاع از هر وجب از حریم هوایی، آبراه‌ها و قلمرو اتحاد را تضمین می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه «اوراسیایی تایمز» در گزارش تازه خود «آشیش دنگ وال» خبر داد: «اچ‌ام‌اس ملکه الیزابت» قدرتمندترین کشتی پرچمدار نیروی دریایی سلطنتی و انگلیس، برای اولین بار تحت فرماندهی ناتو قرار گرفت و ‌‌‌به‌عنوان یک نیروی مهیب برای محافظت از مرزهای این اتحاد ایستاد.

ناتو این تحول را در پلتفرم ایکس [X] اعلام کرد و به استقرار ناو هواپیمابر انگلیسی در کنار نیروهای متحد برای رزمایش نپتون استرایک اشاره کرد.

این اتحاد در توییتی نوشت: «اچ‌ام‌اس ملکه الیزابت، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشتی رویال ناوی که تاکنون ساخته شده است، برای اولین بار تحت فرماندهی ناتو حرکت می‌کند. ناو هواپیمابر و گروه تهاجمی ناو هواپیمابر انگلیس در کنار متفقین برای حمله به نپتون مستقر شده است و توانایی ناتو برای محافظت و دفاع در برابر هر تهدیدی را نشان می‌دهد.»

در بیانیه‌ای، نیروی دریایی سلطنتی از انتقال کنترل اچ‌ام‌اس ملکه الیزابت و گروه اعتصاب حامل کشتی‌های انگلیس [UKCSG] به ناتو خبر داد.

این گروه وظیفه مهیب شامل ناوچه اچ ام اس کنت، ناوشکن اچ ام اس دیاموند، هواپیماهایی مانند جت‌های لایتنینگ اف-35 بی، هلیکوپترهای وایلدکت، مرلین و کشتی‌های پشتیبانی است. هدف انتقال به فرماندهی ناتو ایجاد یک گروه کاری است که قادر به عملیات در یک منطقه وسیع، از مدیترانه تا دریای بالتیک است.

به گفته نیروی دریایی سلطنتی، این همکاری نیروهای پیشرفته را با هم ترکیب می‌کند و آمادگی برای دفاع از هر وجب از حریم هوایی، آبراه‌ها و قلمرو اتحاد را تضمین می‌کند.

این رزمایش با نام رمز نپتون [Strike]، شامل کشتی‌های جنگی از 21 کشور است.

این نیروها تحت فرماندهی و کنترل نیروی دریایی و پشتیبانی ضربتی ناتو، یک ستاد جنگی تحت فرماندهی عالی متفقین در اروپا، به برنامه‌ریزی و اجرای سریع عملیات در هر کجا که نیاز باشد، عمل می‌کنند.

حمله نپتون ‌‌‌به‌عنوان یک «فعالیت هوشیاری پیشرفته» توصیف می‌شود که بر قدرت و ارتباط پایدار ناتو تأکید می‌کند. این تظاهرات بر تعهد ناتو به انجام تعهدات دفاعی خود ‌‌‌به‌عنوان یک اتحاد تأکید می‌کند.

هنگامی که یک کشتی نیروی دریایی سلطنتی و خدمه آن تحت فرماندهی ناتو فعالیت می‌کنند، آن‌ها وظایف حیاتی برای اتحاد را برای یک دوره از پیش تعیین‌شده بر عهده می‌گیرند که نشان‌‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر کشور به امنیت متحدان و شرکای خود است.

کمودور جیمز بلکمور، فرمانده گروه ضربتی حامل انگلیس، گفت: «بازدارندگی و دفاع از اقیانوس اطلس یورو در قلب ناتو قرار دارد و فعالیت هوشیاری افزایش‌یافته ما با حمله نپتون به‌وضوح این را نشان می‌دهد.»

این اولین باری است که ناتو به یاد من فرماندهی یک گروه حمله ناو هواپیمابر انگلیس را بر عهده می‌گیرد، بنابراین، این امر برای انگلیس و ائتلاف قابل‌توجه است. من مشتاقانه منتظر یک هفته کامل فعالیت و خیلی بیشتر در آینده هستم. ما با هم قوی‌تر هستیم.

از روز 30 اکتبر آغاز و تا 10 نوامبر برنامه‌ریزی شده است، نیروهای حمله و پشتیبانی نیروی دریایی ناتو [STRIKFORNATO] عملیات هوشیاری پیشرفته حمله نپتون 23-3 را به رهبری ناتو راه‌اندازی کردند.

کشورهای متفق بر تعهد اتحاد ناتو به حاکمیت و آزادی تأکید می‌کنند. این سومین تکرار حمله نپتون در سال 2023 است که نمایشی ملموس از قدرت و ارتباط تزلزل‌‌‌ناپذیر ناتو است.