loader image

جستجو

The importance of passing the Rise Balance law for Israel

شورای آتلانتیک:
اهمیت تصویب قانون «ریزبلنس» برای اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در مقاله‌ای به بررسی اهمیت تصویب قانون «ریزبلنس» برای اسرائیل پرداخت و تاکید کرد: تصویب این قانون باعث ایجاد عدم اطمینان اقتصادی نیز می‌شود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده شورای آتلانتیک در مقاله‌ای به بررسی اهمیت تصویب قانون ریزبلنس پرداخت و نوشت: کنست روز دوشنبه با رأی 64-0 پس از بایکوت کردن مخالفان، اولین بخش از بازنگری قضایی را تصویب کرد.

به‌عنوان یک پروسه‌ی قانونی دخالت دیوان عالی در انتصابات و برنامه‌های دولت محدود را می‌کند.

«بنیامین نتانیاهو» مدعی است که اصلاحات قضایی باعث کاهش اختیارات قضاتی خواهد شد که توسط مردم انتخاب‌نشده‌اند.

منتقدان بازسازی که صدها هزار نفر از آن‌ها در آخر هفته برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند، بیان می‌کنند که این قانون کنترل‌ها و توازن‌های مهمی را که زیربنای دموکراسی اسرائیل است را از بین می‌برد.

علاوه بر این، نیروهای آماده نظامی اسرائیل تهدید کرده‌اند که در صورت پیشبرد اصلاحات، برای انجام وظیفه گزارشی ارائه نخواهند کرد.

جو بایدن از نتانیاهو خواسته است تا اصلاحات قانونی را متوقف کند.

ده هزار نفر از نیروهای آماده داوطلبانه خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

درحالی‌که مقاماتی که هفته گذشته با آن‌ها صحبت کردم تقریباً به‌اتفاق آرا انتظار دارند که پرسنل نظامی در صورت حمله حزب‌الله یا شبهه‌نظامیان فلسطینی تحت حمایت ایران حاضر شوند و خدمت کنند.

تهران تقریباً به‌طور حتم اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و از اختلافات داخلی اسرائیل خوشحال شده و مشتاق در صورت امکان از موقعیت استفاده کند.

تصویب این قانون باعث ایجاد عدم اطمینان اقتصادی نیز می‌شود.

در ساعات قبل از رأی‌گیری، سهام شرکت‌های اسرائیلی شروع به کاهش کرد و شیکل ضعیف شد. اگر هیستادروت، اتحادیه کارگری اصلی اسرائیل، مجوز اعتصاب عمومی را صادر کند که بیش از چند روز طول بکشد، واکنش‌ها درگذشته جزئی به نظر می‌رسند.

همچنین این سؤال وجود دارد که این لایحه چه تأثیری بر روابط اسرائیل با آمریکا خواهد داشت. روز یکشنبه، بایدن بار دیگر به‌طور علنی نتانیاهو را تشویق کرد که اصلاحات را آرام کند.

در برخی موارد، اختلاف‌نظرهای مداوم بر سر سیاست می‌تواند منجر به تضعیف رابطه بین حتی نزدیک‌ترین متحدان شود. و مسائل کمی برای روابط آمریکا و اسرائیل بنیادی‌تر از اصول دموکراتیک اصلی است.

لایحه اصلاحات قوه قضائیه ممکن است تصویب‌شده باشد، اما با انجام این کار، به‌جای جواب به سؤالات موجود، سؤالات بیشتری را برای آینده نزدیک و میان‌مدت همه بخش‌های جامعه اسرائیل ایجاد کرد.