loader image

جستجو

The importance of Hamas attack on Israel

ان‌بی‌سی نیوز:
اهمیت حمله حماس به اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارش تازه خود به بررسی اهمیت حمله حماس به اسرائیل پرداخت و خبرداد: افسران اطلاعاتی و نظامی سابق آمریکا گفتند که زمان حمله حماس در درجه اول با هدف ایجاد اختلال در مذاکرات بین اسرائیل و عربستان بوده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارش تازه خود به‌قلم « آندره آمیچل» «دوحه مدنی» خبر داد: حمله بی‌سابقه حماس به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در زمانی صورت می‌گیرد که این کشور با شکاف سیاسی داخلی تاریخی، خشونت در کرانه باختری و مذاکرات پرمخاطره بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، عربستان و آمریکا مواجه است.

پس از آن‌که حماس 200 اسرائیلی را کشتند و ده‌ها نفر دیگر را ربودند، حماس مدعی شد که در حال انتقام گرفتن از اقدامات اخیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مسجدالاصقای بیت‌المقدس است و دولت ائتلافی نتانیاهو، بیش از یک سال است که سرکوب بسیاری را علیه حملات تروریستی انجام داده است.

افسران اطلاعاتی و نظامی سابق آمریکا گفتند که زمان حمله حماس در درجه اول با هدف ایجاد اختلال در مذاکرات بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عربستان بوده است، زیرا ریاض در آستانه یک گام تاریخی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود.

«جیمز استاوریدیس» -فرمانده سابق ناتو- گفت که این حمله در واقع زیر بال‌وپر ایران بوده و با این حمله ‌به‌دنبال «فشار بر دشمن سرسخت خود اسرائیل(رژیم صهیونیستی)» است.

ابراهیم رئیسی، ماه گذشته در گفت‌وگو با لستر هولت به شبکه ان‌بی‌سی نیوز با اشاره به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گفت: «ما مخالف هرگونه روابط دوجانبه بین کشورهای منطقه خود و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هستیم».

رئیسی افزود: «ما معتقدیم اسرائیل (رژیم صهیونیستی)قصد دارد این روابط دوجانبه با کشورهای منطقه را برای ایجاد امنیت برای خود در منطقه عادی‌سازی کند.»

دیپلمات‌ها می‌گویند که اگر عربستان با به رسمیت شناختن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) موافقت کند، سایر کشورهای عربی را نیز به این کار سوق می‌دهد.

بن سلمان با در هم شکستن مسیر حاکمان گذشته، نشان داده است که با توجه به منافع اقتصادی، مایل است اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به رسمیت بشناسد.

به‌طور جداگانه، بایدن به نتانیاهو گفت که هر توافقی باید شامل زمینی برای فلسطینیان باشد تا بتواند یک کشور بادوام ایجاد کند، توافقی که قطعاً شهرک‌سازی را از بین می‌برد.

ناداو عیال، نویسنده اسرائیلی در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد که این حمله کشور را بیشتر متحول خواهد کرد.

این رویداد یک آسیب ملی بود. وی افزود: «این درگیری واقعاً اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را مجبور می‌کند تا با نهایت قدرت واکنش نشان دهد.» افکار عمومی و حوزه سیاسی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همگی اتفاق‌نظر دارند که این امر همه‌چیز را در منطقه و برای اسرائیلی‌ها تغییر می‌دهد.