loader image

جستجو

West Asia not paying attention to the words of the Biden administration1

واشنگتن اگزمینر:
اهمیت ندادن غرب‌آسیا به حرف‌های دولت بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن اگزمینر» در یادداشت تازه خود با اشاره به اهمیت ندادن غرب آیا به حرف‌های دولت بایدن،‌ تاکید کرد: سیاست منطقه‌ای این دولت به‌عنوان یک انتقام آغاز شد و این به‌عنوان واقع‌گرایی فروخته شد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن اگزمینر در یادداشت تازه خود به‌قلم «دومینیک گرین» نوشت: دولت بایدن در نظر دارد فشار دیپلماتیک برای توافق صلح عربستان و اسرائیل در 6 تا 7 ماه آینده را انجام دهد.

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس که به آکسیوس در مورد این ماجرا اطلاع دادند، کاخ سفید می‌خواهد یک معاهده صلح را پیش از آنکه کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری دستور کار بایدن را مصرف کند، منعقد کند.

این سربازان ناشناس وفادار بودند که به میانجیگری اخیر چین بین سعودی‌ها و ایران اشاره نکنیم. این امر بایدن را مجبور به چرخش سیاسی 180 درجه‌ای کرده است.

از آنجایی که سیاست قبلی او یک چرخش 180 درجه‌ای نسبت به دونالد ترامپ بود، دولت اکنون خود را به همان جایی که شروع کرده بود می‌بیند، تنها با اعتبار بسیار کمتر.

سیاست منطقه‌ای این دولت به‌عنوان یک انتقام آغاز شد. این به‌عنوان واقع‌گرایی فروخته شد؛ اما دموکرات‌ها اهداف اشتباهی را برای انگیزه‌های اشتباه انتخاب کرده‌اند.

آن‌ها به دوستان آمریکا روی آوردند، اما نتوانستند دشمنان آن را تغییر دهند. در عوض، سیاست خارجی به ادامه جنگ فرهنگی داخلی تبدیل شده است.

در سال 2011، دولت اوباما از مخالفان مصر علیه «حسنی مبارک» مشتری قابل‌اعتماد آمریکایی، حمایت کرد، به‌رغم هشدارهایی مبنی بر اینکه تنها مخالف سازمان‌یافته اخوان‌المسلمین است.

یک سال بعد، محمد مرسی از اخوان المسلمین به‌شدت ضدآمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد. هرج‌ومرج داخلی و دیپلماتیک به وجود آمد. هنگامی‌که عبدالفتاح السیسی استبداد به سبک مبارک و همراه با آن اتحاد آمریکا و مصر را که سنگ بنای سیاست منطقه‌ای آمریکا از سال 1978 بوده است، احیا کرد، دموکرات‌ها از حقوق بشر غمگین شدند و مصر را در گامی شیطانی در کنار اسرائیل قرار دادند.

کاخ سفید خواهان احیای دیپلماسی اسرائیل-عربی است که سه سال است به آن حمله کرده است. این کشور آشکارا بنیامین نتانیاهو را مورد توهین قرار داده است و اکنون انتظار دارد که آن‌ها به‌موقع آن را برای انتخابات 2024 نجات دهند.

حماقت دموکرات‌ها بهایی را که آمریکا برای عادی‌سازی عربستان و اسرائیل می‌پردازد افزایش داده است؛

اما ارزش آن را کاهش داده است. یک معاهده صلح اقتدار آمریکا را بر غرب‌‌آسیا باز نخواهد گرداند. این انتقال منطقه به نظمی که توسط چین اداره می‌شود را هموار می‌کند.