loader image

جستجو

Ukraine has been forgotten in the midst of the Gaza war

کویینسی:
اوکراین در بحبوحه جنگ غزه فراموش شده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» درمطلب تازه خود با اشاره به اینکه اوکراین در بحبوحه جنگ غزه فراموش شده است، نوشت: هزینه‌ای که برای اوکراین از نظر مواد و مهمات به همراه داشت، سرسام‌آور بود، اما تقریباً هیچ‌چیزی روی نقشه به دست نیامد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در مطلب تازه خود به‌قلم «دنیل دیویس» نوشت: واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه گزارش داد که دولت بایدن در حال آماده شدن برای ارائه لایحه‌ای به کنگره برای درخواست 100 میلیارد دلار دیگر برای جنگ جاری اوکراین، جنگ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و جنگ احتمالی آینده در هند و اقیانوس آرام است.

هرگونه ارزیابی در مورد اینکه پول برای اوکراین برای چه چیزی استفاده می‌شود از بحث کنار گذاشته شد. دلیلش این است که دولت هیچ برنامه‌ای ندارد و نمی‌داند که می‌خواهد به چه چیزی برسد.

مجلس نمایندگان آمریکا در آشفتگی است و بیش از دو هفته است که بدون یک مدیریت درست است، وضعیتی که به این دلیل ایجاد شد که برخی در کنفرانس جمهوری خواهان به‌شدت با ارائه بودجه اضافی به اوکراین مخالفت کردند.

با توجه زیادی که به هرج‌ومرج سیاسی در واشنگتن و وضعیت انفجاری در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  معطوف شده است.

برخی ممکن است از انجام اقدامات لازم برای تعیین اینکه آیا دادن پول بیشتر به اوکراین منطقی است یا خیر منحرف شوند.

این‌ یک اشتباه خواهد بود. تجزیه‌وتحلیل زیادی لازم نیست تا متوجه شویم ارسال پول و سلاح بیشتر بدون استراتژی برای پایان دادن به جنگ احمقانه است؛

شروع یک استراتژی دیپلماتیک برای تطبیق حجم انبوه اسلحه، موشک و تانک‌های ارسالی باید در دستور کار قرار گیرد.

در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال گذشته، نیروهای مسلح اوکراین (UAF) پس از تحمیل دو شکست بزرگ تاکتیکی به مهاجمان روسی، با اعتماد به نفس کامل، در کمتر از 2 ماه 6 هزار کیلومترمربع از قلمرو خود را بازپس گرفتند؛

اگر پولی که از زمان شروع جنگ، از واشنگتن به کی‌یف سرازیر شده بود را حساب می‌کردیم، این محدوده بازپس‌گرفته شده بیشتر می‌شد.

تا ماه دسامبر 2022، کنگره آمریکا 113 میلیارد دلار کمک اقتصادی و نظامی به اوکراین را تصویب کرد و در اوایل ژانویه، به دلیل موفقیت کی‌یف در میدان نبرد، دوره‌های منظم تسلیحاتی سال نیز در سال 2023 آغاز شد.

سایر اعضای ناتو نیز با تمام امکاناتی که در اختیار اوکراین گذاشتند باعث شد تا همگی از قدرت یک ضدحمله برای بازپس‌گیری تمامی اراضی اوکراین مطمئن شوند.

اما همان‌طور که مشخص شد، حمله اوکراین به اهداف اعلام‌شده کی‌یف دست پیدا نکرده است. بدر واقع، پس از تقریباً سه ماه به خط اول خط دفاعی اصلی روسیه توانست برسد و از آن زمان تاکنون نتوانسته بیشتر پیش برود.

هزینه‌ای که برای اوکراین از نظر مواد و مهمات به همراه داشت، سرسام‌آور بود، اما تقریباً هیچ‌چیزی روی نقشه به دست نیامد.

با این حال، فقدان موفقیت، بسیاری را در آمریکا که می‌خواهند به دور ریختن پول، مهمات و سلاح به اوکراین ادامه دهند، منصرف نکرده است.

در حالی که دولت به‌سرعت حجم بسته‌های کمکی را که از کنگره می‌خواهد اعلام کرده است، در مورد هدف پول بودجه اطلاعات کمی وجود داشته است.

گفتن اینکه ما از اوکراین دفاع خواهیم کرد، یک استراتژی نیست و نمی‌توان آن را حتی تعریف کرد. بایدن به مردم آمریکا نتیجه خاصی بدهکار است که با پول آمریکا باید ایجاد کند.

صرف‌نظر از اینکه کنگره چقدر پول اختصاص داده است، چه تعداد تانک تهیه‌کرده‌ایم یا چه تعداد گلوله توپ تولید کنیم، هیچ راه محتملی برای پیروزی نظامی اوکراین وجود ندارد.

زمان آن فرا رسیده است که این حقیقت آشکار روی زمین را بپذیریم و راه‌های دیگر را جستجو کنیم.