loader image

جستجو

How Ukraine will win the war

فارن افرز:
اوکراین چگونه در جنگ برنده خواهد شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه«فارن افرز» در مقاله‌ای با بررسی این سوال که اوکراین چگونه درجنگ برنده خواهد شد،‌ تاکید کرد: آمریکا و متحدان اروپایی آن باید به سرعت تعداد مناسبی از سلاح­های سنگین پیشرفته را به کشور اوکراین عرضه کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  نشریه فارن افرز در مقاله‌ای به‌قلم « دیمیترو کولبا» نوشت: از آنجایی که جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین برای چهارمین ماه متوالی ادامه دارد، درخواست­ها برای انجام توافقات خطرناک بیشتر می­شود.

با افزایش خستگی و سرگردانی، مفسران کرملین پیشنهاد می­کنند که اوکراین را به خاطر صلح و ثبات اقتصادی در کشورهای خود بفروشند.

اگرچه آن­ها ممکن است صلح­طلب یا واقع­گرا ظاهر شوند، اما به­عنوان عوامل امپریالیسم روسیه و جنایات جنگی شناخته می­شوند.

پس از سرنگونی «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در سال 2011، توجه جهان به جنگ در این کشور متوقف شد و همانطور که من خوب می­دانم، بقیه جهان پس از سال 2015 علاقه خود را به اوکراین از دست دادند، حتی در حالی که ما به مبارزه با نیروهای روسیه برای کنترل بخش شرقی کشور ادامه دادیم.

اما جنگ کنونی روسیه شدیدتر از تهاجم گذشته است و جهان نمی­تواند از آن دور شود، زیرا ولادیمیر پوتین نمی­خواهد سرزمین­های اوکراینی بیشتری را تصرف کند.

او می­خواهد ملیت اوکراین را از بین ببرد و هم با سلاخی و هم با از بین بردن نشانه­های هویت ما مردم ما را از روی نقشه محو کند.

برای جلوگیری از خسته شدن از جنگ و گرفتار شدن در معرض روایت­های گمراه‌کننده، غرب باید دقیقاً بفهمد که اوکراین چگونه می­تواند پیروز شود و سپس از ما حمایت کند.

نیروهای ما با مسلح شدن مناسب می­توانند نیروهای پوتین را که در حال حاضر خسته شده­اند، شکست دهند. می­توانیم به نیروهای روسیه در جنوب و شرق اوکراین حمله متقابل کنیم و پوتین را تحت فشار قرار دهیم تا تصمیم بگیرد از کدام یک از دستاوردهایش محافظت کند.

اما برای موفقیت، آمریکا و متحدان اروپایی آن باید به سرعت تعداد مناسبی از سلاح­های سنگین پیشرفته را به کشور ما عرضه کنند. آن‌ها همچنین باید تحریم‌ها علیه روسیه را حفظ نمایند و افزایش دهند.

از لحظه‌ای که نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین عبور کردند، برخی از مفسران غربی خواستار سازش با مسکو شدند.

در اوایل جون، «امانوئل مکرون» -رئیس‌جمهور فرانسه- به خبرنگاران گفت که غرب «نباید روسیه را تحقیر کند» تا بتواند «راه خروجی» برای این کشور جهت پایان دادن به جنگ ایجاد کند.

اوکراین با به دست آوردن پیروزی­های مهم در نبردهای چرنیهف، خارکیف، کی­یف و سومی توانایی خود را ثابت کرده و باعث شکست چشمگیر حمله رعدآسای پوتین شده است.

برنده شدن در این نبردها برای اوکراینی­ها هزینه سنگینی را به همراه داشته، اما ما فهمیدیم که بهای باخت در آن­ها بسیار بیشتر است.

مؤثرترین راه برای پایان دادن به توسعه‌طلبی پوتین، متوقف کردن آن در شرق اوکراین، قبل از اینکه بتواند بیشتر از این پیش برود، و بیرون راندن نیروهای اشغالگر خود از جنوب اوکراین است که وی قصد دارد آن را ضمیمه کند.

دولت جو بایدن، تصمیمات اساسی اتخاذ کرده که می­تواند به ما در انجام این وظیفه کمک کند؛ از جمله یک برنامه تاریخی جدید اجاره وام که تامین تسلیحات اوکراین را برای آمریکا آسانتر می­کند.

به طور خلاصه، ما به سلاح‌هایی نیاز داریم که ثابت کنند غرب متعهد است به ما کمک کند تا پیروز شویم.