loader image

جستجو

Iran to fulfill its obligations and answer the Agency's questions

صدای آمریکا
ایران به تعهدات خود عمل کند و به سوالات آژانس پاسخ دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

رسانه «صدای آمریکا» به‌نقل از صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره برجام، نوشت: ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد و به سؤالات مهم آژانس پاسخ دهد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، رسانه صدای آمریکا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بر همکاری تنگاتنگ این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و گفت: «با مدیرکل و شرکایمان در شورای حکام همکاری می‌کنیم تا تحقیقات آژانس در مورد مسائل پادمانی به نتیجه برسد».

ند پرایس در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اجلاس هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ما در مورد برجام در روزهای گذشته بسیار شفاف صحبت کرده‌ایم، اما نگرانی بسیار جدی ما این است که ایران به سوالات آژانس در مورد مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده خود پاسخ دقیقی نداده است».

او همچنین با اشاره به گزارش اخیر آژانس گفت: «ما با شرکایمان بریتانیا، فرانسه و آلمان، هم‌رای و به دنبال قطعنامه‌ای هستیم که ایران را ملزم به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کند».
پرایس بازگشت بی‌درنگ و کامل ایران به تعهدات قانونی خود تحت ‌ان‌پی‌تی را ضروری دانست و بر لزوم توافق جامع این کشور با آژانس در زمینه مسائل پادمانی تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل، از حمایت کامل ما در راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های ایران و هرگونه واکنش احتمالی این کشور برخوردارند.

پیام ما این است که ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد و به سؤالات مهم آژانس پاسخ دهد».