loader image

جستجو

Iran is a threat to the existence of Israel3

جروزالم پست:
ایران تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» نوشت: سلسله حملات به‌ظاهر هماهنگ‌‌شده‌ای که اسرائیل در حال حاضر تجربه می‌کند را باید به‌عنوان برآمده از یک استراتژی و رویه دیرینه ایران و متحدان آن دانست.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در مقاله‌ای به‌قلم «جاناتان اسپایر» نوشت: رویدادهای اخیر در سوریه، لبنان، غزه، اسرائیل و کرانه باختری نشان می‌دهد که تلاش‌های هماهنگی از سوی بلوک منطقه‌ای تحت رهبری ایران برای افزایش فشار بر اسرائیل در جریان است.

شواهد حاکی از آن است که این احتمال که ممکن است منجر به جنگ شود در نظر گرفته‌‌شده است و ایرانی‌ها و متحدانشان تصمیم گرفته‌اند با این وجود پیشروی کنند و این خطر را بپذیرند.

نفوذ یک عامل حامل یک مین کلیمور از جنوب لبنان در 13 مارس و پرتاب 34 موشک از جنوب لبنان توسط حماس در 6 آوریل نشانه‌های اصلی این است که یک تلاش هماهنگ در حال انجام است.

این حملات با سلسله دیدارهای خودنمایی رهبران حزب‌الله در جنوب لبنان و هیئت‌های حماس و جهاد اسلامی و با پیام‌های آتش‌زا از سوی رهبران اجزای مختلف این بلوک همراه بوده است.

به‌عنوان مثال، اظهارات مقامات ارشد ایران در روزهای اخیر با شور و شوق فروپاشی قریب‌الوقوع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را پیش‌بینی کرده است.

خبرگزاری تسنیم گفت: ما شاهد سردرگمی و سرگردانی نظام سلطه به‌ویژه سیگنال‌های آشکارتر فروپاشی و فروپاشی رژیم صهیونیستی هستیم.

غوغای رسانه‌های منطقه‌ای حامی ایران، مانند روزنامه لبنانی ‌الاخبار، این استراتژی را تکرار می‌کند که بر اساس آن نماد وحدت بخشی مسجدالاقصی برای «یکپارچه‌سازی عرصه‌های» لبنان، غزه، بیت‌المقدس، کرانه باختری رود اردن استفاده می‌شود.

پاسخ اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، تاکنون، مردد و نامطمئن بوده است.

گزارش اخیر رسانه‌های اسرائیلی به نقل از ارزیابی ارائه‌‌شده توسط ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به کابینه می‌پردازد که بر اساس آن رهبری حزب‌الله در مورد طرح حماس برای پرتاب موشک از جنوب لبنان از قبل هشدار داده نشده است، اجازه اجرای آن را نداده و بنابراین نباید برگزار شود.

ارتش البته از منابع اطلاعاتی بسیار فراتر از منابع این نویسنده مطلع است. با این وجود، برخی تردیدها نسبت به این ارزیابی اجتناب‌ناپذیر است.

شاید به‌طور غیرمعمولی در میان خبرنگاران مستقر در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، من تجربه سفر به سراسر لبنان در جنوب رودخانه لیتانی را در ی