loader image

جستجو

Iran has not yet agreed to the text proposed by Europe for the JCPOA

العربیه:
ایران هنوز با متن پیشنهادی اروپا برای برجام موافقت نکرده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «العربیه» در مطلب خود به نقل‌ از نماینده روسیه در وین، نوشت: ایران هنوز با متن پیشنهادی اروپا برای برجام موافقت نکرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه العربیه در مطلب خود نوشت: «نماینده روسیه در وین »گفت که اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات اتمی «گزینه‌هایی برای مصالحه» به متن توافق پیشنهادی خود افزوده است که به‌نظر می‌آید آمریکا با آن‌ها موافقت کرده، ولی ایران هنوز موضع خود را روشن نکرده است.

میخائیل اولیانوف توضیح داد: «به همین دلیل است که من در مورد این که تهران هنوز چه مسائلی ممکن است داشته باشد، گمانه‌زنی نمی‌کنم».

او پیش‌بینی کرد در صورت پیشرفت مطلوب رویدادها، توافق نهایی ممکن است در اوایل هفته آینده حاصل شود، با این حال، گفت که اگر تهران بخواهد در متن «مخالفت‌ها یا اصلاحاتی» را اعمال کند، پیش‌بینی پیشرفت‌های بیشتر در حال حاضر دشوار است؛ «باید منتظر آغاز هفته آینده باشیم».

در همین حال، امروز در تهران قرار است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، «زهره الهیان» -عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس- ضمن اعلام این خبر، اشاره کرد که «ایران نسبت به زمان امضای برجام، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در صنعت هسته‌ای داشته و گشایش‌های بسیار خوبی در حوزه فروش نفت ایجاد شده است».

او گفت با این تفاسیر باید «سبک و سنگین کنیم» که مذاکرات چه ثمراتی خواهد داشت.

متن پیشنهادی اتحادیه اروپا شامل امتیازاتی است که به‌گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، امکانات اقتصادی زیادی را نصیب ایران می‌کند. او همچنین تصریح کرد که این متن آخرین فرصت برای تهران محسوب می‌شود و «جایگزین» نخواهد داشت.