loader image

جستجو

Iran has not yet accepted Europe's offer

ایندیپندنت:
ایران هنوز پیشنهاد اروپا را قبول نکرده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 روزنامه «ایندیپندنت» درگزارشی به‌نقل از صدراعظم آلمان نوشت: متاسفم که ایران تاکنون به پیشنهادهای هماهنگ‌کننده اروپایی پاسخ مثبت نداده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی خبر داد: رهبران آلمان و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، در نشستی خبری در برلین تاکید کردند که ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد.

«اولاف شولتز» -صدر اعظم آلمان- در این نشست خبری گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران پیشنهادات کشورهای اروپایی درباره احیای برجام را رد کند.  او گفت مایه تاسف است که تهران هنوز پاسخ مثبت نداده است.

«یائیر لاپید» -نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- که یک روز قبل به آلمان سفر کرد، در نشست خبری روز دوشنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر) خواستار اقدام جمعی برای جلوگیری از «تهدید در حال گسترش تبدیل شدن ایران به یک کشور دارای قدرت هسته‌ای» شد و گفت: «زمان عبور از مذاکرات شکست‌خورده قبلی فرا رسیده است.»

شولتز در سخنان خود گفت: «با اسرائیل موافقیم: ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد.»

او تاکید کرد که روش صحیح رسیدن به این هدف «دستیابی به یک توافق بین‌المللی موثر در کنترل برنامه هسته‌ای ایران است.»

او گفت: «متاسفم که ایران تاکنون به پیشنهادهای هماهنگ‌کننده اروپایی پاسخ مثبت نداده است.»

صدر اعظم آلمان همچنین گفت سه کشور میانجی اروپایی پیشنهادهایی به ایران دادند و دلیلی ندارد که این کشور با آن‌ها موافقت نکند.

شولتز تاکید کرد: «باید توجه داشته باشیم که این اتفاق قطعا در آینده نزدیک نخواهد افتاد، هرچند برای مدتی به نظر می‌رسید که توافق حاصل خواهد شد.»