loader image

جستجو

فارن پالیسی:
این جنگ مناقشه اسرائیل و فلسطین را حل نخواهد کرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» نوشت: اما به نظر می‌رسد که پس از کشتار و ویرانی فراوان حماس بر اسرائیل، اسرائیلی‌ها دوباره کسانی را که هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با فلسطینی‌ها را انجام می‌دهند، مخالفت خواهند کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی در مطلب تازه خود به‌قلم «استیون کوکـ» نوشت:  آخر هفته گذشته، «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- از اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، اردن (برای دیدار با وزرای خارجه عرب)، رام‌الله (واقع در کرانه باختری)، عراق و ترکیه بازدید کرد.

با ورود جنگ بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  و حماس به هفته ششم خود، دیپلماسی آمریکا ‌به‌سرعت بالا رفته است.

در حالی که بلینکن برای تأمین کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه که در آتش متقاطع گرفتار شده‌اند، تلاش می‌کند، او و کاخ سفید نشان می‌دهد که پس از پایان جنگ، همه چیز به کجا کشیده خواهد شد:

یک تشکیلات خودگردان فلسطینی «احیا‌شده» که کرانه باختری و غزه و یک نیروی بین‌المللی موقت برای کمک به تأمین امنیت در غزه را اداره می‌کند.

دولت بایدن در حال قدم گذاشتن در مسیری است که در طول 3 سال اول خود با دقت از آن اجتناب کرد و دلیل خوبی هم دارد.

اکنون قرار است کشف کند که به‌رغم تلاش‌هایش، وقتی جنگ بین اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، و حماس به پایان برسد، منطقه بیشتر شبیه نسخه‌ای از وضعیت موجود در روز 6 اکتبر خواهد بود تا غرب‌آسیای جدید.

هنگامی که بلینکن در حال عبور از غرب‌آسیا بود، به نظر می‌رسید که این جنگ یک رویداد الگو ساز است؛

اما این یک امید نابجاست. بدون شک جایی برای دیپلماسی آمریکا در مناقشه وجود دارد، اما وزیر امور خارجه با مجموعه‌ای از مفروضات به آن برخورد می‌کند که معیوب هستند.

این فرض غیرقابل تصور نیست که روزهای بنیامین نتانیاهو به شماره افتاده است.

او ریاست بزرگ‌ترین شکست امنیتی در تاریخ اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  را بر عهده داشت که کل منطق دوره طولانی‌‌‌‌مدت او ‌به‌عنوان رهبر این کشور را تضعیف کرد.

نتانیاهو به اسرائیلی‌ها گفت که ‌به‌طور منحصربه‌فردی می‌تواند امنیت و عادی‌سازی را برای آن‌ها فراهم کند که آن‌ها ‌به‌شدت هوس می‌کردند.

اما مرگ احتمالی سیاسی او حاکی از احیای اردوگاه صلح اسرائیل(رژیم صهیونیستی)،  نیست. حتی قبل از اینکه حماس حدود 1 هزار و 400 اسرائیلی را در روز 7 اکتبر به قتل برساند، پرچم‌داران راه‌حل دو کشوری به بازیگران سیاسی حاشیه‌ای تبدیل شده بودند.

تا زمانی که درگیری‌ها در غزه به پایان نرسد، انتخابات برگزار نخواهد شد؛ اما به نظر می‌رسد که پس از کشتار و ویرانی فراوان حماس بر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، ، اسرائیلی‌ها دوباره کسانی را که هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با فلسطینی‌ها را انجام می‌دهند، مخالفت خواهند کرد.