loader image

جستجو

Netanyahu's return is the beginning of political problems for America2

کویینسی:
بازگشت نتانیاهو شروع مشکلات سیاسی برای آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «کویینسی» در مقاله‌ای به بررسی این موضوع که بازگشت نتانیاهو شروع مشکلات سیاسی برای آمریکا است، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده کویینسی در مقاله‌ای به‌قلم «استیون سایمون» نوشت: «بنیامین نتانیاهو» پرسابقه‌ترین نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بازگشته است.

ائتلاف او 64 کرسی از 120 کرسی کنست را به دست آورد، یک پیروزی بزرگ در دوره‌ای که دولت‌ها معمولاً از اکثریت محدودتر و متزلزل برخوردار بودند.

دلیل تامین این اکثریت، سه نفر از سیاستمداران جناح راست افراطی بود: «ایتامار بن گویر» -رهبر حزب «قدرت یهود»- «بزالل اسموتریچ» -رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی»- و «آوی مائوز» که -حزب نوام «خوب»- را هدایت می‌کند.

اقدام جسورانه یا متهورانه بنیامین نتانیاهو برای گنجاندن این احزاب در ائتلاف خود، اکثریت 64 کرسی را در کنست برای او به ارمغان آورد.

این دولت با قدرت باقی می‌ماند، مگر اینکه، همانطور که برخی گمانه‌زنی می‌کنند، نتانیاهو قصد داشته باشد با فریب دادن رهبران راست میانه‌رو بنی گانتز، یائیر لاپید، و نفتالی بنت، به همکاری، احزاب افراطی راست را از ائتلاف خود کنار بزند.

بن گویر با ازدواج اعراب و یهودیان مخالف است و از اخراج اعراب «بی‌وفا» اسرائیلی و فلسطینی‌های دردسرساز حمایت می‌کند.

اسموتریچ، که نماینده بخش در حال رشد جامعه اسرائیل است که ایدئولوژی صهیونیستی را با ایمان ارتدوکس در می‌آمیزد، این دیدگاه‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

‌آن‌ها همچنین مهاجرت یهودیان به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به کسانی که پدر و مادرشان یهودی بودند یا توسط یک خاخام ارتدکس به یهودیت گرویده بودند، محدود می‌کردند.

محبوبیت ‌آن‌ها در نتیجه موجی از شورش‌ها و تظاهرات در شهرهای با اکثریت عرب در داخل مرزهای اسرائیل در طول سال 2021 افزایش یافت.

خشونتی که باعث تلفات بین یهودیان و اعراب اسرائیلی شد، با موجی از خرابکاری علیه اهداف یهودی، به‌ویژه حمله به کنیسه‌ها مشخص شد.

این خشونت‌ها با ترکیبی از نارضایتی‌های فلسطینی‌ها آغاز شد: تبعیض، فقدان خدمات اجتماعی و خشم نسبت به اقدامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای بیرون راندن اعراب از خانه‌های اورشلیم و گسترش دسترسی اسرائیلی‌های یهودی به کوه معبد برای عبادت و تشدید درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل(رژیم صهیونیستی). این خشونت‌ها باعث ایجاد لرزش در میان رای‌دهندگان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شد.

بر اساس توافقنامه ائتلافی که اکنون در حال شکل‌گیری است، به بن گویر یک مجموعه وزارتی جدید برای امنیت ملی داده می‌شود که کنترل پلیس ملی و گارد مرزی را به او می‌دهد.

در این مقام، او می‌تواند زندگی را برای اسرائیلی‌های عرب و ساکنان اورشلیم و همچنین فلسطینی‌های کرانه باختری که از طریق خط سبز به این سو و آن سو می‌روند، دشوار کند. فرماندهی یک نیروی نگهبان ‌قابل‌توجه در کرانه باختری، که بخشی از فرماندهی مرکزی ارتش اسرائیل بوده است، به بن گویر منتقل خواهد شد.

بزالل اسموتریچ درخواست وزارت دفاع را کرده بود، اما نتانیاهو درخواست او را رد کرد و یکی از دو وزیر دارایی را پیشنهاد داد.

نوام، حزب افراطی دیگری در دولت جدید، که مشغله اصلی آن‌ها معکوس کردن حقوقی است که LGBTQ در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از آن برخوردار است، وزارت جدیدی به نام «مرجع هویت اسرائیل» به آن‌ها اعطا خواهد شد.

برای دولت بایدن، این سیاست جدید باید تا حدودی ناراحت‌کننده باشد. پاسخ طبیعی، با توجه به قدرت زیاد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در کنگره، اجتناب از مشکل بود.

آخرین چیزی که بایدن به آن نیاز دارد، مشاجره با نتانیاهو است، زمانی که او چالش‌های خودش را دارد که باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند، ‌‌به‌رغم اینکه دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای خوب ظاهر شدند.