loader image

جستجو

Biden is adopting a grand strategy

پژوهشکده سیاست خارجی:
بایدن استراتژی بزرگی را اتخاذ می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

اندیشکده «پژوهشکده سیاست خارجی » در مقاله خود با اشاره به اینکه بایدن استراتژی بزرگی را اتخاد می‌کند، نوشت: آمریکا می‌خواهد که نقشی پیشرو در ایجاد و حفظ معماری‌های امنیتی منطقه‌ای در هر نقطه از جهان ایفا کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، اندیشکده پژوهشکده سیاست خارجی در مقاله‌ خود به‌قلم «نیکلاس گووسدف» نوشت: در مارس 2022، درحالی‌که ما منتظر انتشار اولین استراتژی امنیت ملی دولت بایدن بودیم، برخی از مشاهدات را در مورد نقش و عملکرد چنین اسنادی جمع‌آوری کردم.

اشاره کردم که استراتژی امنیت ملی قرار است برای کل دولت فدرال، راهنمایی استراتژیک ارائه کند و تفکر، دیدگاه و جهان‌بینی او را در برگیرد.

درعین‌حال، سند نهایی اغلب می‌تواند تمرینی برای ارضای منافع بوروکراتیک و سیاسی بخش‌های مختلف دولت باشد و جناح‌های سیاسی تشکیل‌دهنده دولت او را نشان دهد.

در 12 اکتبر 2022، کاخ سفید استراتژی امنیت ملی خود را منتشر کرد. ازنظر دامنه و جاه‌طلبی کاملاً جامع است.

پیش‌بینی می‌شود که قدرت‌های رویزیونیست(تجدیدنظرطلب) پیشرو جهان (ازجمله چین و روسیه) را در بر بگیرد و درعین‌حال، ائتلاف‌های بین‌المللی گسترده جدیدی را برای مقابله با تهدیدات فراملی که با تغییرات آب و هوایی شروع می‌شود، تشکیل دهد.

این سند آرزوها را برای بازسازی پایگاه صنعتی داخلی آمریکا در امتداد خطوط انقلاب صنعتی چهارم و درعین‌حال، ایجاد مشارکت‌های اقتصادی جدید با اعضای همفکر جامعه دموکراتیک ملل بیان می‌کند.

درن1هایت، از آمریکا می‌خواهد که نقشی پیشرو در ایجاد و حفظ معماری‌های امنیتی منطقه‌ای در هر نقطه از جهان ایفا کند.

فقط به چند مورد از چالش‌هایی که آمریکا در زمان واقعی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، اشاره‌ می‌کنیم.

واشنگتن از دهلی‌نو می‌خواهد که واردات انرژی خود از روسیه را به‌طور چشمگیری کاهش دهد تا مسکو را از درآمدی که به حمایت از فعالیت‌های مخرب این کشور ازجمله حمله به اوکراین کمک می‌کند، محروم سازد.

انرژی سبز بخشی از انقلاب صنعتی چهارم است، حوزه‌ای که آمریکا تمایل دارد در مقابل رقبای خود به‌ویژه چین، مزایا و منافعی را حفظ کند، اما آیا این شامل حوزه‌هایی مانند انرژی است که تأثیرات آب و هوایی دارد؟ درنهایت، البته، هر سیاست بین‌المللی که به‌طور جدی قیمت انرژی داخلی را افزایش دهد، با مقاومت سیاسی قابل‌توجهی مواجه خواهد شد.

از زمان کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو در سال 2021، شاهد بودیم که چه تعداد از وعده‌های آب و هوایی بلندمدت به نفع نیازهای اقتصادی کوتاه‌مدت، ازجمله ازسرگیری استفاده از زغال‌سنگ، به حالت تعلیق درآمده یا لغو شده است.

گام بعدی این است که ببینیم چگونه استراتژی‌های مختلف سطح پایین‌تر دولت آمریکا تصمیم می‌گیرند تا این مطالب را بیشتر تعریف و روشن کنند.