loader image

جستجو

Biden must fight anti-Semitism at the United Nations

نیویورک تایمز:
بایدن باید با یهودستیزی سازمان ملل مبارزه ‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نیویورک پست» نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن  کمیسیون مشروعیت‌زدایی از اسرائیل را در سازمان ملل متحد برای همیشه تعطیل کند و کشورها را مجبور کند که در مورد یهودی‌ستیزی سازمان ملل صحبت کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک پست در مطلب تازه خود به‌قلم «دیوید می» «ریچارد گلدبرگ» نوشت: در حالی که جهاد اسلامی فلسطین تحت حمایت ایران، صدها موشک را در این آخر هفته به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شلیک کرد، یکی از مقامات شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در توییتر ضمن محکوم کردن دولت یهود، اقدامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای دفاع از خود در برابر تروریست‌های شناخته شده را غیرقانونی وغیر اخلاقی خواند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که این شورا با یک بحران تمام عیار یهودی‌ستیزی بر سر کمیسیونی که برای مشروعیت‌زدایی از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تشکیل شده است، مواجه است.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن این کمیسیون را برای همیشه تعطیل کند و کشورها را مجبور کند که در مورد یهودی‌ستیزی سازمان ملل صحبت کنند.

در ماه می سال 2021، پس از آغاز جنگ حماس علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، شورای حقوق‌بشر سازمان ملل یک کمیسیون تحقیقاتی سه نفره را برای تحقیق در مورد ادعاهای بی اساس جنایات جنگی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تشکیل داد.

اما این شورا تغییر جدیدی را در مورد آخرین حکم کمیسیون اعمال کرد. این کمیسیون علاوه بر بررسی درگیری سال گذشته، مأموریت دائمی برای انتقاد از موجودیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.

در مصاحبه‌ای که در اواخر ماه جولای منتشر شد، میلون کوثری، یکی از سه عضو این کمیسیون، نارضایتی خود را از رسانه‌های اجتماعی که عمدتاً توسط آن‌ها کنترل می‌شود و پول‌پاشی که آن‌ها انجام می‌دهند ابراز کرد.

اتهام آپارتاید علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، پوچ است و هدف آن این است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نژادپرست است.

در ماه ژوئن، در جریان پنجاهمین نشست شورای حقوق‌بشر، 21 کشور در محکومیت موضع‌گیری این کمیسیون علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به کاخ سفید پیوستند.

اما آمریکا و متحدانش برای پایان دادن به مأموریت این کمیسیون فشار نیاوردند.

هنگامی که این شورا در ماه سپتامبر تشکیل جلسه دهد، کمیسیون ممکن است تلاش کند تحقیقات خود را در مورد آخرین عملیات ضد تروریسم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گسترش دهد.

کشورهایی که مخالف یهودی‌ستیزی هستند باید در عوض به تیم بایدن در رای دادن به انحلال آن بپیوندند. این یک اولویت دیپلماتیک بالا، برای شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه است.