loader image

جستجو

Biden is very wrong about Iran

نیوزویک:
بایدن در مورد ایران به شدت اشتباه می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در یادداشت اخیرخود با اشاره به اینکه بایدن در مورد ایران به شدت اشتباه می‌کند، نوشت: توافق اوباما با ایران چندین نتیجه داشت که حتی یک مورد هم به تامین منافع ملی آمریکا کمک نکرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در یادداشت اخیر خود به‌قلم «متیوفولدی» نوشت: بایدن، تمام دوران ریاست‌جمهوری خود را صرف سیاست‌های خارجی اشتباه کرد و حال می‌خواهد مردم آمریکا باور کنند که او یک متخصص در زمینه سیاست خارجی است.

پس از شرمساری در صحنه بین‌المللی در افغانستان و اوکراین، بایدن اکنون برای امضای برجام با تهران رقابت می‌کند، توافقی که به شدت احمقانه است.

ورود مجدد به برجام، آرزوی طولانی‌مدت حزب دموکرات است. پس از آنکه دونالد ترامپ، برجام را پاره کرد و دلیل آن را تضمین نکردن منافع آمریکا دانست، دوستداران اوباما گفتند این اتفاق باعث کمتر شدن امنیت ملی کشور می‌شود. این استدلال آن‌ها به همان اندازه که مضحک است،صادقانه نیست.

توافق اوباما با ایران چندین نتیجه داشت که حتی یک مورد هم به تامین منافع ملی آمریکا کمک نکرد.

اوباما بیش از 50 میلیارد دلار دسترسی به دارایی‌های مسدود شده در بانک های خارج از کشور را برای ایران فراهم کرد.

علاوه بر این، آخوندها 1.7 میلیارد دلار پول نقد دریافت کردند. حتی بدتر از آن، برجام دارای بند غروب است، به این معنی که، حتی اگر ایران از توافق‌ پیروی کند، باز هم می‌تواند پس از منقضی شدن این مفاد، سلاح هسته‌ای بسازد.

با این حال، تیم اوباما مطمئن بود که رهبری ایران هرگز علیه ما و متحدانمان از سلاح استفاده نخواهند کرد. چقدر مسخره، چقدر ساده‌لوحانه، چه سیاست تکراری‌ای‌ برای دموکرات‌ها.

ایران وقتی از آمریکا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به‌عنوان «شیطان بزرگ» و «شیطان کوچک» یاد می‌کند، بسیار جدی است. بهتر است وقتی دشمنان ما آشکارا برای نابودیمان نقشه می‌کشند، دموکرات‌ها آن‌ها را جدی بگیرند.

آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ از توافق با ایران خارج شد و سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به شهادت رساند.

ترامپ به روحانیون ایران هشدار داد آن‌ها باید مراقب پشت سر خود باشند، زیرا هرکسی می‌تواند در هر زمان هدف قرار گیرد. اما حالا، بایدن، آخوندهای ایران را در مسیر به دست آوردن تسلیحات هسته‌ای قرار می‌دهد.

همانطور که «جان بولتون» -مشاور سابق امنیت ملی- گفته است، تنها کشوری در جهان که می‌تواند اشاعه هسته‌ای را متوقف کند، آمریکاست.

آخوندها در ایران و کیم جونگ اون در کره شمالی به سلاح‌های هسته‌ای چشم دوخته‌اند. کره شمالی فناوری هسته‌ای را به هر کشوری که به ارز دسترسی داشته باشد، خواهد فروخت. روحانیون تروریست ایران در حال توسعه توانایی‌های خود هستند و در عین حال، اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کنترل نموده و بازرسان را از مشاهده دسیسه‌های پلید خود منع می‌کنند.

وقت آن است که این سناریو به پایان برسد. زمان آن فرا رسیده که افرادی این پیامی جدی را از طرف مردم آمریکا ارسال کنند که ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و مذاکره با تهران را متوقف نموده و از سر نخواهیم گرفت.

رئیس‌جمهور به اصطلاح «متخصص» سیاست خارجی ما بار دیگر نشان می‌دهد که تصمیمات سیاست خارجی وی اشتباه است. ولی یک چیز مشخص است. آمریکا نمی‌تواند دوباره تسلیم روحانیون تروریست شود.