loader image

جستجو

Biden should take action on the delivery of drones and missiles to Russia

هیل:
بایدن در مورد تحویل پهپاد و موشک به روسیه اقدامی کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در یادداشت تازه خود با اشاره به بمباران اوکراین توسط ارتش روسیه با پهپهادهای ایرانی، تاکید کرد: بایدن در مورد تحویل پهپاد و موشک به روسیه اقدامی کند.

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هیل در یادداشت تازه خود به‌قلم «بهنام بن‌طالب‌لو» «آندریا استریکر» نوشت: بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی 10 مستشار ایرانی را در حمله به مواضع روسیه کشته‌اند.

در هفته‌های اخیر، ارتش روسیه اوکراین را با پهپادهای کامیکازه ساخت ایران مانند شاهد-136 بمباران کرد.

ولادیمیر پوتین، استفاده از پهپاد شاهد علیه زیرساخت‌های انرژی کلیدی در اوکراین را در سپتامبر آغاز کرد و حداقل پنج غیرنظامی را کشت.

انتقال این تسلیحات از سوی تهران ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، قطعنامه‌ای که توافق هسته‌ای 2015 ایران را تایید و این کشور را تا سال 2023 از واردات یا صادرات موشک‌ها و سخت‌افزارهای نظامی خاص منع می‌کند.

در حالی که دولت بایدن برای مقابله با قابلیت‌های حمله دقیق ایران ابراز علاقه کرده است، فشاری که تاکنون اعمال نموده، برای مقابله با تهدیدات هوایی در حال تکامل تهران ناکافی بوده است. واشنگتن باید بهتر عمل کند.

در واقع، ایران قرار است تعداد بیشتری از شاهد-136 را به روسیه منتقل نموده و به پوتین اجازه دهد تا از دارایی‌های خود محافظت کند و همچنین به شیوه‌ای مقرون به صرفه‌تر بجنگد.

بنا بر گزارش‌ها، تهران همچنین به زودی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد موسوم به فاتح-110 و ذوالفقار را در اختیار مسکو قرار خواهد داد.

آمریکا و همچنین بریتانیا، فرانسه و آلمان، انتقال پهپاد را به‌عنوان نقض قطعنامه 2231 محکوم کرده‌اند.

روسیه و ایران به دنبال مجوز کتبی از شورای امنیت سازمان ملل برای انتقال پهپاد یا موشک‌های احتمالی نبوده‌اند.

گسترش شعاع توسعه تسلیحات ایران منعکس‌کننده عدم محدودیتی است که جمهوری اسلامی از سیاست کلی دولت بایدن در خصوص ایران احساس می‌کند.

پهپادهای ایرانی فقط پدیده میدان نبرد غرب‌آسیا نیستند، زیرا می‌توان آن‌ها را تا دوردست‌هایی مانند ونزوئلا، اتیوپی و اکنون در میان نیروهای روسیه در اوکراین یافت.

تا به امروز، تیم بایدن دو بار عناصر برنامه پهپادی تهران را تحریم کرده است.

آمریکا باید تروریستی اعلام کردن نهاد را با شرکای اروپایی هماهنگ کند.

این امر به سیاست‌گذاران فرصتی برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها در مورد اجرای تحریم‌ها و همچنین افزایش کنترل‌های مالی و صادراتی ایران و روسیه می‌دهد.