loader image

جستجو

Biden continues to appease Iran

واشنگتن تایمز:
بایدن همچنان با ایران مماشات می‌کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن تایمز» در یادداشت خود ضمن اشاره به‌ تهدیدات علیه ترامپ ،پمپئو، کاپلان و لیبرمن هر کدام بیش از حد کافی هستند تا هر رئیس‌جمهوری از مذاکره با ایران کناره‌گیری کند، نوشت: بایدن همچنان با ایارن مماشات می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه واشنگتن تایمز در یادداشت خود به‌قلم «جد بابین» نوشت:  جو بایدن از زمانی که 17 ماه پیش رئیس‌جمهور شد، بی وقفه تلاش کرد تا همه کارهایی که دونالد ترامپ انجام داده بود و تقریباً همه جنبه‌های رفاه و قدرت آمریکا را خنثی کند.

ما در سال 2021 مستقل از انرژی بودیم اما اکنون برای نفت گدایی می‌کنیم. هزینه‌های بی پروا دولت بایدن باعث افزایش تورم شده است، او از افغانستان فرار کرد و صدها آمریکایی را پشت سر گذاشت و ارتش ما بسیار ضعیف‌تر است.

به مدت 16 ماه، بایدن با وسواس به دنبال تمدید توافقی است که ترامپ علی‌رغم تحریکات ایران و افزایش تقاضاها آن را لغو کرد.

از زمان ترور سلیمانی ایران تهدید به انتقام می‌کند. ابراهیم رئیسی در دومین سالگرد درگذشت سلیمانی تهدید کرد: اگر ترامپ و (وزیر خارجه سابق آمریکا) به دلیل اقدام جنایتکارانه ترور سلیمانی در دادگاهی عادلانه محاکمه نشوند، مسلمانان انتقام شهید ما را خواهند گرفت. با این حال، بایدن به مذاکرات خود ادامه داد.

در روز 10 آگوست، وزارت دادگستری «شهرام پورصفی» را متهم به تلاش برای ترور جان بولتون کرد.

پس از علنی شدن اتهامات پورصفی توسط وزارت دادگستری، «آنتونی بلینکن» بیانیه‌ای صادر کرد و در بخشی از آن گفت: «هر گونه حمله با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد».

سلمان رشدی، که از سال 1989 در ایران به اعدام محکوم شده بود، در نیویورک توسط هادی مطر به قتل رسید.

«توماس کاپلان» -بنیانگذار اتحاد علیه ایران هسته‌ای- طبق گزارش‌ها از سوی اف بی آی هشدار گرفته است که ممکن است هدف حملات ایران باشد.

سایر اعضای این اتحاد از جمله سناتور سابق، جو لیبرمن نیز مورد هدف ایران هستند. با این حال، بایدن به مذاکره ادامه می‌دهد.

ما از قبل از سال 2015 می‌دانستیم که ایران فناوری تولید سلاح‌ هسته‌ای را دارد و ماشه‌های هسته‌ای را آزمایش کرده است.

کاملاً واضح است که تهدیدات علیه ترامپ و پمپئو، تلاش برای ضربه زدن به بولتون، تلاش برای قتل رشدی و تهدیدات علیه کاپلان و لیبرمن هر کدام بیش از حد کافی هستند تا هر رئیس‌جمهوری از مذاکره با ایران کناره‌گیری کند.

ایران از آمریکا خواسته است که دیگر هرگز از توافق خارج نشود.

بایدن باید فورا به مذاکرات پایان دهد و راه‌های واقع‌بینآن‌های را برای تضعیف سلاح هسته‌ای ایران دنبال کند.