loader image

جستجو

The drug crisis in America

لیبرال پاترویت:
بحران مواد مخدر در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه « لیبرال پاترویت» در یادداشتی با اشاره به بحران مواد مخدر در آمریکا،‌ نوشت:‌ مرگ‌ و میر ناشی از مصرف بیش‌ازحد فنتانیل، اکنون علت شماره یک مرگ‌ و میر جوانان آمریکایی 18 تا 45 ساله است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه لیبرال پاترویت در یادداشتی به‌قلم «راب بووت» نوشت:‌ 200 سال پیش، قاچاق مقادیر روزافزون تریاک به چین منجر به اعتیاد گسترده، آسیب به افراد و جوامع، تضعیف دولت چین و ارتش آن، و عدم تعادل تجارت شد.

 تلاش‌های چین برای محدود کردن ورود تریاک به کشورشان توسط بازرگانان غربی منجر به دو جنگ تریاک با انگلیس شد که چین شکست خورد.

معاهدات نابرابر، چین را مجبور کرد تجارت تریاک را قانونی کند، بنادر خود را به روی غرب باز کند، غرامت بپردازد و هنگ‌کنگ را به انگلیس واگذار کند.

امروزه، اگرچه مرگ ‌و میر ناشی از مصرف بیش‌ازحد مواد مخدر در آمریکا ممکن است به اوج خود رسیده باشد، موضوعی که اختلافات منطقه‌ای و بحث‌های زیادی را در بر می‌گیرد، اما مصرف بیش ‌از حد آن هنوز هم سالانه بیش از 100 هزار آمریکایی را می‌کشد.

مرگ‌ و میر ناشی از مصرف بیش‌ازحد فنتانیل، اکنون علت شماره یک مرگ‌ و میر جوانان آمریکایی 18 تا 45 ساله است.

برای رسیدگی به بحران کنونی اعتیاد، باید تلاش‌های خود را بر ابزارهای مبتنی بر شواهد اولیه که در جعبه‌ابزار سیاست داخلی مواد مخدر خود داریم متمرکز کنیم؛ یعنی پیشگیری، اجرا، درمان، حمایت از بهبودی، کاهش آسیب فردی و کاهش آسیب جامعه.

باید عرضه مواد مخدر مصنوعی کشنده داخل کشورمان را کاهش دهیم. برخی معتقدند انجام این کار فایده‌ای ندارد.

اما آن‌ها اشتباه می‌کنند. این نوع تلاش‌های هدفمند کاهش عرضه می‌تواند تأثیرات معنی‌دار و قابل‌توجهی داشته باشد، به‌ویژه هنگام برخورد با مواد مخدر مصنوعی.

کنترل مرزی نیز نقش دارد، اما به شکلی محدودتر. مداخلات مؤثر مرزی هزینه کارتل‌های مواد مخدر را افزایش می‌دهد که منجر به قیمت‌های بالاتر می‌شود که به معنای اعتیاد و آسیب کمتر است.

بااین‌حال، شواهد گذشته به ‌وضوح نشان می‌دهد که کنترل مرز به‌تنهایی پاسخ ناکافی است. بی‌عملی چین مدت‌هاست که به بحران مواد مخدر آمریکا دامن زده است.

انکار چین از مسئولیت و اشاره به تقاضای آمریکا به عنوان علت اصلی، شبیه به مقصر دانستن تقاضای چینی‌ها برای تریاک توسط انگلیسی‌ها به عنوان بهانه‌ای برای ادامه فاجعه دو قرن پیش در چین با مواد مخدر بسیار اعتیادآور و مخرب است.

صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر پیروز می‌شود، دولت جدید آمریکا در ماه ژانویه باید کاهش عرضه را از طریق کنترل مؤثر پیش سازهای فنتانیل و متا به نقطه کانونی سیاست دارویی آمریکا تبدیل کند.