loader image

جستجو

Defeat Putin in Ukraine to contain China1

نشنال ریویو:
برای مهار چین، پوتین را در اوکراین شکست دهید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال ریویو» در مطلب خود ضمن اشاره به اینکه برای مهار چین، پوتین را در اوکراین شکست دهید،‌ تاکید کرد: تنها دلیل توقف شی جین پینگ این است که ببیند عواقب کوبنده روسیه را تهدید می‌کند و از شریک شدن در سرنوشت پوتین بترسد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نشنال ریویو در مطلب تازه خود به‌قلم «ویکتوریا کوتس» «مارشال بلیگنسلیا» نوشت: این افسانه بد در رسانه‌های غربی ظاهر شده است که دولت بایدن و چین در حال همکاری سازنده‌ای هستند که دولت به هدف استراتژیک کلیدی خود، یعنی شکست دادن ولادیمیر پوتین در جنگ اوکراین دست یابد.

شکست سریع پوتین قطعاً یک اولویت امنیت ملی برای آمریکاست، اگرچه در کنار چالش استراتژیک بلندمدتی که ما با آن روبرو هستیم، کمرنگ است.

ظهور چین متجاوز، تا زمانی که شی جین پینگ ترسی نداشته باشد که از حمایت مالی از تجاوزات جنایتکارانه پوتین چیزی بیش از سود برای از دست دادن دارد، وجود نخواهد داشت.

پوتین در 24 فوریه، زمانی که تانک‌هایش به داخل اوکراین رفتند و کشتار آغاز شد، جهان متمدن را تا حد زیادی حیرت‌زده کرد.

دولت بایدن از ترس تشدید درگیری، با اکراه بر تحریم‌های اقتصادی محدود، کنترل صادرات و کمک‌های نظامی متمرکز شده است.

بنابراین، در حالی که اروپا شروع به تلاش برای جایگزینی واردات انرژی روسیه کرد و کاخ سفید و بریتانیا ممنوعیت کامل آن‌ها را اعلام کردند، چین خرید گسترده‌ای را با قیمت‌های پایین گاز و نفت روسیه آغاز کرد.

به عبارت دیگر، شی در ازای دریافت انرژی ارزان، از تهاجم پوتین حمایت مالی می‌کند، ترتیبی که برای هر دوی آن‌ها بسیار مناسب است.

تنها دلیل توقف شی جین پینگ این است که ببیند عواقب کوبنده روسیه را تهدید می‌کند و از شریک شدن در سرنوشت پوتین بترسد.

اول، تمرکز بر مرکز ثقل اقتصاد روسیه یعنی بانک‌ها است؛ گام اول، تحریم همه بانک‌های روسیه است و این کار بر اساس فرمان اجرایی 14024 به گونه‌ای انجام می‌شود که «تحریم‌های ثانویه» را برای هر کسی که به معامله با نهاد مورد نظر ادامه می‌دهد، اعمال کند.

در نهایت، وزارت خزانه‌داری و امور خارجه و همچنین کارکنان شورای امنیت ملی را مستقر کنید تا پیام این کار را  به چین، هند و دیگران برسانیم.

چنین طرحی این مزیت را به همراه خواهد داشت که به شی نشان دهد آمریکا مایل است از قدرت اقتصادی سخت در زمانی که شرایط اقتضا می‌کند، بهره ببرد.

هر چقدر هم که برداشتن چنین گام‌های جدی علیه پوتین دشوار و مخاطره‌آمیز باشد، چنین راهبردی به عنوان تنها راه عملی بدون مداخله مستقیم نظامی برای پایان دادن به جنگ مطرح است.