loader image

جستجو

Investigating the reason for the return of Israeli and Palestinian violence to the fetus

نشنال اینترست:
بررسی دلیل بازگشت خشونت اسرائیل و فلسطین به جنین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه«نشنال اینترست» در مطلب خود نوشت: جنین تنها مکان جنگی بود که در آن شبهه‌نظامیان به اندازه کافی برای وارد کردن آسیب واقعی به ارتش اسرائیل مبارزه کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نشنال اینترست در مطلب خود به‌قلم «شانی‌مور» و « جو تروزمن» نوشت: مرگ غم‌انگیز «شیرین ابوعاقله» -خبرنگار الجزیره در جنین-  این شهر را بار دیگر مترادف با خشونت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و فلسطین کرد.

این شهر از گردشگری و سرمایه گذاری اعراب اسرائیل رژیم صهیونیستی) سود زیادی برده است. هنوز مشخص نیست که گلوله‌ای که ابوعاقله را به قتل رساند از سلاح اسرائیلی شلیک شده است یا فلسطینی.

در دنیای مبارزات فلسطینی، جنین به عنوان سنگر «مقاومت» فلسطین در کرانه باختری، چه در گذشته و چه در حال حاضر، در نظر گرفته می‌شود.

این مرکز به عنوان مرکز چندین سازمان تروریستی خارجی، از جمله حماس، جهاد اسلامی‌ فلسطین و گردان‌های شهدای الاقصی، همراه با سایر سازمان‌های اسلام گرا عمل می‌کند.

در طول انتفاضه دوم، از سال 2000 تا 2005، تروریست‌ها از جنین به عنوان نقطه پرتاب برای انجام بمب‌گذاری‌های انتحاری متعدد در داخل شهرها و جوامع اسرائیلی استفاده کردند.

با توجه به حملات مکرر تروریستی که از کرانه باختری در سال 2002 سرچشمه گرفته بود، دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به نیروهای دفاعی اجازه داد تا به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی‌گسترده برای رفع تهدید وارد جنین شوند.

آن نبرد، برای اسرائیلی‌ها، یادآور تعداد زیاد تلفات جنگی،. خشم و ناامیدی از رسانه‌های خارجی و سازمان‌های حقوق بشری است.

برای فلسطینیان، این نبرد خاطرات مقاومت مؤثری را به یادگار گذاشت. جنین تنها مکان جنگی بود که در آن شبهه‌نظامیان به اندازه کافی برای وارد کردن آسیب واقعی به ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مبارزه کردند.

فقدان شهرک‌ها ماهیت حضور ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی)را کاملاً تغییر داد.

درگیری غزه در ماه می سال گذشته بازگشت به خشونت را تسریع کرد. فرار شش ستیزه جو از زندانی در شمال اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، درست در آن سوی خط جنین، مبارزان را در سراسر سرزمین‌های فلسطینی گرد هم آورد.

این مرگ و میرها، سازمان‌های تروریستی در جنین را بر آن داشت تا سازماندهی مجدد کنند و یک اتاق عملیات مشترک برای پاسخگویی مؤثرتر به تهاجمات ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ایجاد کنند. نتیجه آن افزایش محسوس درگیری با نیروهای ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود.

تشدید مشکل در جنین موجی از حملات تروریستی بلندپایه در عمق خاک اسرائیل (رژیم صهیونیستی)بود که از اواخر مارس سال جاری آغاز شد.