loader image

جستجو

Biden's business trip to Israel

هاآرتص:
برنامه سفر کاری بایدن در اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در یادداشت خود با اشاره به برنامه سفر کاری بایدن در اسرائیل،‌ نوشت: طبق برنامه ظاهری، انتظار می‌رود جو بایدن ساعت 15:30 در فرودگاه «بن گوریون» فرود آید و  یائیر لاپید از وی پذیرایی خواهد کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،روزنامه هاارتص در یادداشت خود نوشت: «جو بایدن» فردا چهارشنبه برای یک سفر سه روزه به غرب آسیا، وارد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) می‌شود.

طبق برنامه ظاهری، انتظار می‌رود بایدن ساعت 15:30  در فرودگاه بن گوریون فرود آید. «یائیر لاپید» از وی پذیرایی خواهد کرد و هر دو در پایان مراسمی که قرار است برای رئیس‌جمهور برگزار شود، سخنرانی خواهند کرد.

وزرای کابینه به این مراسم دعوت شده‌اند، اما اجازه ندارند با بایدن دست بدهند و یا حضوری با او عکس بگیرند.

سپس سامانه‌های پدافند هوایی از جمله گنبد آهنین و سامانه رهگیری لیزری در فرودگاه به بایدن ارائه می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا ساعت 18:00  از ید وشم بازدید می‌کند.

طبق برنامه، روز پنجشنبه ساعت 11:15،  بایدن در هتل والدورف آستوریا اورشلیم با لاپید دیدار خواهد کرد و ساعت 11:30  نیز با تیم کاری این دو دیدار مشترک خواهد داشت.

در ساعت 12:15  بایدن و لاپید بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کنند و ساعت 13:30  با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات تماس تصویری مشترک خواهند داشت.

ساعت 16:15، اسحاق هرتزوگ، بایدن را در اقامتگاه خود پذیرایی می‌کند و در ساعت 17:15، رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان گفت‌و‌گو خواهد کرد.

در ساعت 5:30  بعدازظهر، مراسمی‌به افتخار بایدن در کاخ رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که در آن هرتزوگ ‌مدال رئیس‌جمهور کشور اسرائیل‌ ‌(ادای احترام اسرائیلی به موازات مراسم معروف کاخ سفید) را به او اهدا می‌کند. ساعت 20:00  بایدن در مراسم افتتاحیه بازی‌های مکابیا با ورزشکاران دیدار خواهد کرد.

روز جمعه ساعت 11:00  بایدن از بیمارستان آگوستا ویکتوریا در شرق بیت‌المقدس بازدید خواهد کرد.

او ساعت 12:00  مسیر خود را برای دیدار با «محمود عباس» -رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت بیت لحم ادامه خواهد داد.

ساعت 14  مراسم وداع با بایدن در فرودگاه بن گوریون برگزار می‌شود و وی عازم عربستان خواهد شد.