loader image

جستجو

Holding Iran, Russia and China war drills in Latin America

واشنگتن فری بیکن:
برگزاری رزمایش ایران روسیه و چین در آمریکای لاتین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی  از برگزاری رزمایش ایران، ‌روسیه و چین درآمریکایی لاتین در اوایل ماه آگوست سال جاری میلادی خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه واشنگتن فری بیکن در گزارشی  نوشت: ایران، روسیه و چین در حال آماده شدن برای برگزاری یک سری مانورهای جنگی بزرگ در آمریکای لاتین هستند تا نشان دهند چگونه این ارتش‌ها می‌توانند برای آمریکا خط و نشان بکشند.

ونزوئلا، تحت رهبری «نیکلاس مادورو» -رئیس‌جمهور سوسیالیست- قرار است میزبان رزمایش جنگی در اواسط ماه آگوست باشد.

روسیه، چین و ایران به همراه 10 کشور دیگر، نظامیان خود را برای رزمایش‌های جنگی به نیمکره غربی منتقل خواهند کرد.

بر اساس گزارش اندیشکده جامعه آزاد امن، رزمایش جنگی که به‌عنوان رقابت تک‌تیراندازان مرزی شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که این حکومت‌های تمامیت‌خواه از سراسر جهان در حال متحد شدن هستند.

رزمایش‌های جنگی یکی از آشکارترین پیام‌هایی است که تا به امروز نشان می‌دهد ائتلاف آمریکای لاتین، ضد آمریکاست. حکومت‌های منطقه برای تقویت روابط با روسیه، چین و ایران تلاش می‌کنند. مادورو اخیراً یک سفر دیپلماتیک به غرب آسیا را به پایان رساند که طی آن یک قرارداد استراتژیک 20 ساله با ایران امضا کرد که زمینه را برای پهلوگیری یک نفتکش ایرانی در ونزوئلا و تخلیه نفت‌خام غیرقانونی تهران فراهم کرد.

جوزف هومیر، تحلیل‌گر امنیت ملی و مدیر اجرایی این اندیشکده، به واشنگتن فری بیکن گفت که چگونه از این نوع تمرین نظامی مشترک برای مشروعیت بخشیدن به کشورهای اقتدارگرا و مشروعیت‌زدایی از دموکراسی‌ها در نیمکره غربی استفاده می‌شود. همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال تقویت حضور خود در آمریکای لاتین است.

همزمان با افزایش روابط نظامی و اقتصادی ایران و ونزوئلا، دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه و متحد ونزوئلا، پیمان نظامی با روسیه را تمدید کرد.

چین نیز در منطقه فعال بوده، اگرچه این تلاش‌ها توجه رسانه‌ای کمی به خود جلب کرده است.

وزیر خارجه چین ماه گذشته چندین قرارداد اقتصادی در آمریکای لاتین امضا کرد و با اروگوئه، نیکاراگوئه و اکوادور تماس گرفت.

در حالی که روسیه تلاش می‌کند تا سیستم مالی بین‌المللی را مشروعیت‌زدایی کند، چین با یک بانک مستقر در سوئیس توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد ذخیره ارز یوان همراه با اندونزی، مالزی، هنگ‌کنگ، سنگاپور و شیلی امضا کرده است.»