loader image

جستجو

It is unlikely that Biden's trip will have an impact on US-Israel relations

جروزالم پست:
بعید است سفر بایدن اثری بر روابط آمریکا و اسرائیل بگذارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست»  نوشت:  سفر جو بایدن به اسرائیل به احتمال زیاد برجسته نیست، به‌ویژه به این دلیل‌ که رهبری کنونی دولت یهود، در ترکیب فعلی خود، بعید است که در انتخابات 1 نوامبر پیروز شود.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «سوزان هتیس رولف» نوشت:  سفر جو بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بدون شک موفقیت بزرگی بود. دست دادن به «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر سابق- در فرودگاه بن گوریون هنگام ورود بایدن نیز مهم بود.

گرچه در ابتدا اعلام شده بود که در سفر بایدن به غرب آسیا هیچ‌گونه دست دادنی به دلیل کرونا وجود نخواهد داشت، ولی علت اصلی ناشی از نگرانی‌های دیپلماتیک مرتبط با امتناع بایدن از دست دادن با «محمد بن سلمان» -ولیعهد سعودی- به دلیل قتل جمال خاشقجی بود.

به‌رغم سخنرانی‌های مکرر بایدن مبنی بر اینکه آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و اصرار او بر بهبود روابط بین ایالات متحده و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، نمی‌توان به حرف‌های او اعتنا کرد، چرا که لزوماً این بیانات با واقعیات سازگار نیست.

مشخص نیست که آمریکا تا چه حد مایل است برای اجرای این تعهدات به طور مشخص پیش رود. در واقع، این نکته همیشه نسبتا مبهم بوده است.

بایدن همچنان در مورد حمایت خود از راه‌حل‌های موجود صحبت می‌کند، که لاپید نیز از آن پشتیبانی می‌کند. نتانیاهو این راه‌حل را کاملا رد می‌کند.

«بنی گانتز» یکی دیگر از گزینه‌های نخست‌وزیر بالقوه، علناً در مورد آن صحبت نکرده است.

درست است، بایدن از امضای بیانیه‌ای با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیت لحم، مبنی بر اینکه پایتخت فلسطین، بیت‌المقدس شرقی خواهد بود، خودداری کرد، اما پذیرفت که پایتخت فلسطین در قدس شرقی خواهد بود.

اگر تغییری در آینده قابل پیش‌بینی در وضعیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در غرب آسیا رخ دهد، نتیجه دیدارهای بایدن در جده با رهبران سعودی و شورای همکاری خلیج‌فارس به‌علاوه مصر، عراق و اردن پیش از ترک منطقه در روز شنبه خواهد بود.

به طور خلاصه، در تاریخ روابط کاخ سفید و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، دهمین سفر جو بایدن به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به احتمال زیاد برجسته نیست، به‌ویژه به این دلیل‌ که رهبری کنونی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، در ترکیب فعلی خود، بعید است که در انتخابات 1 نوامبر پیروز شود. به علاوه، جایگاه بایدن نیز برای آینده همچنان لغزان است.