loader image

جستجو

Political instability has become the norm in Israel

آنتی‌وار:
بی‌ثباتی سیاسی در اسرائیل عادی شده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «آنتی‌وار» در گزارش خود نوشت: تجربه نشان داده صرف‌نظر از اینکه چه کسی بر اسرائیل حکومت می‌کند، نگرش سیاسی این کشور، به ویژه در قبال فلسطینی‌ها، به احتمال زیاد بدون تغییر باقی می‌ماند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالات سورین، وبگاه آنتی‌وار در گزارش خود به‌قلم «رمزی بارود» نوشت:‌ فروپاشی سریع دولت «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» این فرضیه را تایید می‌کند که بحران سیاسی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به‌طور کامل توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق تولید نشده است.

هنگامی که بنت ائتلاف خود را در ژوئن 2021 تشکیل داد، به‌عنوان نوعی منجی سیاسی که آماده بود اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را از چنگال نتانیاهو خودخواه و فاسد نجات دهد، مورد تجلیل قرار گرفت.

با این حال، اعتماد به دولت بنت نادرست بود. این سیاستمدار میلیونر از دستیاران نتانیاهو بود و در بسیاری از مواقع به نظر می‌رسید در جناح‌گیری‌های سیاسی سمت حزب لیکود را می‌گیرد.

 در سال 2013، بنت با افتخار اعلام کرد: «من عرب‌های زیادی را در زندگی خود کشته‌ام و هیچ مشکلی با این موضوع ندارم.»

اگرچه برخی از تحلیلگران همچنان نتانیاهو را به خاطر بحران‌های مختلف ائتلاف بنت مقصر می‌دانند(برای مثال، زمانی که ایدیت سیلمن در 6 آوریل از سمت خود استعفا داد)، اما شواهد کمی برای آن وجود دارد. در حقیقت، دولت بنت زیر بار تناقضات خود فروپاشید.

اگر نتانیاهو همچنان نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود، اقدامات دولت تفاوتی می‌کرد؟ به احتمال زیاد نه. سکونتگاه‌های غیرقانونی یهودیان بدون هیچ مانعی به رشد خود ادامه می‌داد.

تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی و تجاوزات معمول اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه همسایگانش بدون تغییر باقی می‌ماند.

 براساس گزارشات سازمان ملل، بین ژوئن 2021 تا می 2022، 79 فلسطینی در کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) کشته شدند.

تجربه نشان داده صرف‌نظر از اینکه چه کسی بر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) حکومت می‌کند، نگرش سیاسی این کشور، به ویژه در قبال فلسطینی‌ها، به احتمال زیاد بدون تغییر باقی می‌ماند. از سال 1996، هر دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور متوسط حدودا 2.6 سال خدمت کرده است.

اما از آوریل 2019، این عدد به طور عجیبی به کمتر از یک سال کاهش یافته است. از قدیم گمان می‌شد که نگرش سلطه‌گرانه و قطبی نتانیاهو مقصر این اوضاع است. با این حال، سال گذشته نشان داد که این‌ها همه بهانه‌ای برای پوشاندن ضعف سیاسی موجود در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود.