loader image

جستجو

More than 300 confidential documents in Trump's home

رویترز:
بیش از 300 سند محرمانه در خانه ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی  از بیش از 300 سند محرمانه در خانه ترامپ خبر داد و نوشت: این اسناد در 3 دسته توسط آرشیو ملی آمریکا بازیابی شدند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دولت آمریکا بیش از 300 سند با علامت محرمانه را از داخل املاک «دونالد ترامپ» در -مارالاگو در ایالت فلوریدا ثبت و ضبط کرده است.

در بین این اسناد، گزارشات محرمانه‌ای از سازمان سیا، آژانس امنیت ملی آمریکا و اف ‌بی ‌آی بوده که همگی بازیابی شده‌اند.

البته این اسناد در 3 دسته توسط آرشیو ملی آمریکا بازیابی شدند. دسته اول به صورت خودکار توسط ماموران آرشیو ملی آمریکا بازیابی شدند.

دسته دوم را دستیاران ترامپ در ماه ژوئن به وزارت دادگستری آمریکا تحویل دادند و تنها دسته سوم از بین این 300 سند، در جریان حمله نیروهای اف بی آی به منزل ترامپ در اوایل ماه آگوست، کشف و ضبط شدند.

وزارت دادگستری به درخواست برای اظهار نظرها پاسخی نداد. نمایندگان رئیس‌جمهور سابق نیز بلافاصله اظهار‌نظری نکردند.

ترامپ روز دوشنبه از دادگاه فدرال خواست تا به طور موقت اف بی آی را از بررسی موادی که در روز 8 آگوست از خانه او در مار‌آ‌لاگو ضبط کرده بود، مسدود کند تا زمانی که یک فرد ویژه برای نظارت بر این بازنگری منصوب شود.

این جست و جو بخشی از تحقیقات فدرال در مورد این است که آیا ترامپ به طور غیرقانونی اسنادی را هنگام خروج از سمت خود در ماه ژانویه سال 2021 پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ضبط کرده است.